עשרה טיפים לרכישת אופניים

מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו כמה טיפים שיוכלו לסייע ברכישת אופניים:

על רוב האביזרים בעלי הגלגלים בניהם אופניים ואופני צעצוע חלים תקנים ישראליים רשמיים (ת"י 1117, לדרישות בטיחות לאופניים, ת"י 562 חלק 1 לדרישות בטיחות לצעצועי ילדים- אופני צעצוע (קורקינטים) ות"י 14765 אופניים לילדים). כלומר, כל מוצר המיובא ארצה מהסוג המתואר, חייב לעמוד בדרישות התקנים המפורטים לעיל.

 מה בודקים במכון התקנים? בלימת האופניים, תפקוד ההגה, מידות הגלגלים, עמידות הגלגלים בעומס סטטי קבוע ועומס "הלם" (IMPACT), מידות המושבים, הימצאות רכיבי בטיחות שונים ועוד.
 להלן הטיפים:

  1. בדקו כי על האריזה או על האופניים מסומנים: ארץ הייצור, שם היצרן, שם היבואן ומצורפות הוראות שימוש בעברית המסבירות פרטים כגון: כיוון גובה האוכף בהתאם למידות הרוכב, כיוון הבלמים, הרכבה ופירוק של גלגלי העזר, המלצות בנושא בטיחות ברכיבה, הגבלת גיל ועוד.
  2. מומלץ לקנות אופניים כשהילד נוכח בזמן הקניה, על מנת לוודא כי האופניים נוחים מבחינת ישיבה, הפעלה והתאמת מימדי שילדת האופניים לגובה הילד.
  3. באופני צעצוע לילדים כגון תלת אופן, קטנועים, מכוניות ואופניים קטנים, יש לוודא כי הם יציבים וחזקים.
  4. ברכבים לילדים הממונעים חשמלית, יש לוודא כי קיים התקן בלימה וקיים אישור בדיקה של מכון התקנים הישראלי.
  5. באופנים לילדים קטנים, וודאו כי הגלגלים "מלאים" ולא מורכבים ממוטות "שפיצים", על מנת שרגל הילד לא תוכל לעבור דרכם ולהיתפס וכי אין שפות חדות.
  6. בעת קניית קורקינט או אופניים יש לוודא כי אין להם פינות חדות שיכולות לפצוע וכי המוצר עבר בדיקת מכון התקנים וסווג כמתאים (עומד בדרישת התקן).
  7. אופניים ששווקו במארז והורכבו בחנות המכירה, יש לבדוק כי כל הברגים מחוזקים. בקשו הצהרה של בעל החנות על כך.
  8. באופניים חשמליים יש לוודא כי קיימים מחזירי אור, פנסים וצופר או פעמון וכי לא קיימת מצערת. הימצאות מצערת הופכת את האופניים לכלי רכב ממונע !!! על כל המשמעויות הנובעות מכך.
  9. חבישת קסדת ראש הינה חובה !!! ויש להתאים את הקסדה באופן אישי לראש הרוכב .
  10. חשוב להקפיד להשתמש באביזרי בטיחות נוספים: מגני ידיים, ברכיים ומרפקים.

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *