עשרת הדברים שיש לדעת בטרם ניתוח הקטנת חזה

  1. מה זה בכלל ניתוח הקטנת חזה? ובכן ניתוח זה הוא הליך בו מבצע הרופא הקטנה של החזה על ידי מספר שיטות שונות יבחרו בהתאם למומחיותו של המנתח ובהתאם למבנה הפיזי של המנותחת.
  2. למי מיועד ניתוח זה? ובכן ניתוח זה מיועד לנשים אשר להן חזה גדול, נפול ולא פרופורציונאלי, לרוב נשים אלו יסבלו ממראה אסתטי פגום או מהשלכות פיזיות הקשורות לגודל החזה כגון כאבי גב, כאבי כתפיים ועוד…
  3. האם כדאי לשלב אותו עם ניתוח הרמת חזה? ניתוח הרמת חזה הוא ניתוח לנשים אשר סובלות משדיים שצנחו כלפי מטה, לרוב זאת תהיה תוצאה של שדיים גדולים אשר כובדם מושך ומותח את העור בחזה ובעקבות כך הם צונחים מטה, במידה ואתן מבצעות ניתוח הרמת חזה ללא ביצוע הקטנה קודם לכן, אתן מסתכנות שהתופעה של השדיים הנפולים תחזור שנית ולכן מומלץ בחום לשלב את שני הניתוחים יחדיו.
  4. מהם הסיכונים בניתוח הקטנת חזה? ובכן כמו בכל ניתוח כירורגי אחר קיימים סיכונים ותופעות לוואי שעלולים לצוץ במהלכו או בזמן ההחלמה ממנו כגון: זיהומים, סיכונים הקשורים בהרדמה, צלקות, אסימטריה, בעיות בהנקה ועוד…
  5. מדוע בכלל צריך להקטין את החזה? נשים רבות אשר להן חזה גדול ביחס למידותיהן הפיזיות סובלות מתופעות כגון: כאבי גב, כאבי כתפיים, שדיים נפולים ומראה אסתטי לא מחמיא, את בעיה זו ניתן לסדר ולתקן על ידי הקטנתו של החזה ובחלק מהמקרים גם שילוב של ניתוח הרמה יצטרך להתבצע.
  6. האם נשארות צלקות לאחר ניתוח חזה? לאחר ניתוח הקטנת חזה הסיכוי כי תישאר צלקת הוא גבוה, אך מנתח טוב ידע להסתיר את צלקת זאת על ידי תכנון נכון של מיקום החתך ביחס לכפל החזה ובכך הצלקת לא תראה כלפי חוץ.
  7. האם ניתוח הקטנת חזה באמת פוגע ביכולת ההנקה? כן, הניתוח עצמו לרוב פוגע באחוזי יכולת ההנקה וזאת מכיוון כי האזור בו ממוקמות רוב צינוריות ובלוטות החלב הוא האזור העיקרי שהחתכים יבוצעו בו ובעקבות כך גם יפגעו חלק נכבד מהן ויכולת ההנקה סביר להניח תיפגע בכמה אחוזים עד לחוסר יכולת כללי (נדיר).
  8. האם קיים גם ניתוח הקטנת חזה לגברים? כן, הליך זה מבוצע בעיקר עבור גברים להן חזה נשי נופל, במהלך הניתוח מסיר המנתח שומן מהאזור ומקטין בכך את החזה.
  9. מה ההבדל בין ניתוח הקטנת חזה להרמת חזה? ניתוח הרמת חזה איננו מקטין או מגדיל את נפח החזה (בניגוד לניתוח הקטנת חזה) אלא רק מעצב את החזה ומרים אותו כלפי מעלה על ידי הסרה של חתיכות עור עודפות.
  10. כיצד לבחור מנתח לניתוח זה? ובכן כמו שכבר הבנתן קודם לכן מנתח טוב הוא לפעמים ההבדל בין צלקת נראית לעין או צלקת חבויה, בין ניתוח מוצלח וללא כל תופעות לוואי לבין ניתוח רצוף כישלונות, זיהומים וכ"ו… אנו ממליצים לכן לבחור מנתח אשר עליו שמעתן ביקורות טובות, מנתח בעל שם דבר ומוניטין בתחום, אז נכון… מנתח שכזה יעלה כסף רב יותר ממנתח אלמוני אך לפחות תדעו כי הסיכויים לתוצאות טובות ולניתוח בעל סיכונים פחותים הוא גבוה יותר.

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *