10 דרכים להשיג פטור לנעלי ספורט או נעליים פתוחות

הדרכים להשגת פטור נעליים:

  1. פטור רפואי.
    במידה ונעליים סגורות גורמות או משפיעות על בעיה רפואית קיימת מומלץ לפנות לרופא היחידה לצורך בדיקה או קבלת הפנייה לרופא המתאים. אם ימצא כי אכן זה מזיק לכם, סביר להניח שתקבלו פטור לנעליים פתוחות או נעלי ספורט לפי הצורך.
  2. פריחה וגירודים.
    יש כאלו שנעליים סגורות לאורך זמן גורמות לפריחה, גירודים ואפילו פטריות. אם גם כפות הרגליים שלכם לא מגיבות היטב שאינם מקבלות מספיק שמש ואוויר, אתם כנראה צריכים פטור לנעלי ספורט מאווררות יותר.
  3. אדם צמחוני או טבעוני.

מאחר ונעלי הצבא עשויות עור של בעלי חיים יכול אדם שמגדיר עצמו צמחוני או טבעוני לבקש ללבוש נעליים שונות. לצבא יש מענה לעניין ויספק נעליים אחרות שלא עשויות עור ואולי הם יהיו נוחות יותר עבורכם ופחות אטומות וסגורות.

  1. בעיות בברכיים.
    אנשים שסובלים מבעיות ברכיים כרוניות צריכים נעל אורטופדית ונוחה בזמן ההליכה ונעלי צבא יהיו פחות בריאות לאורך זמן. כמובן, יש צורך בהצגת אישורים רפואיים שבידכם או לגשת לבדיקות נוספות במסגרת הצבא.

5. פלטפוס או קריסת קרסול.
אם אתם סובלים מבעיות הקשורות בכף הרגל כנראה שעדיף להעביר את השירות הצבאי עם נעלי ספורט ולא נעלי צבא. יש לקחת בחשבון כי במקרים מסוימים יתכן ותקבלו מדרסים מיוחדים או נעל מותאמת אישית ולא לפטור לנעליים פתוחות.

6. היכרות אישית עם רופא צבאי.
קשרים אישיים יכולים לסייע כמעט בכל דבר בחיים וגם בהשגת פטור לנעלי ספורט או נעליים פתוחות במסגרת הצבאית. אז נכון שזה לא הכי אטי אבל זו המציאות, היכרות אישית עם האדם המתאים יכולה לקצר לכם את הדרך בלא מעט מקרים.

7. פטור נפשי.
פחות נהוג לפנות לקב"ן במטרה להשיג פתור לנעלי ספורט אך זו גם אפשרות. מקרה בו הבעיה קשורה לנפש הופכת את הקב"ן לרלוונטי לכן במידה ואתם לא יכולים נפשית להתמודד עם התחושה של הנעל הסגורה וזה גורם לכם לתחושת מחנק אולי הוא זה שיוכל לעזור לכם לשרת עם נעלים פתוחות או נעלי ספורט משלכם.

8.ללבוש כמה שפחות.
אמנם לא מדובר בפתרון אמיתי אבל תמיד אתם יכולים לבצע פעולות אשר יפחיתו את פרק הזמן שתידרשו ללבוש את הנעליים. לצורך הדוגמה, הכינו תיק עם נעליים נוחות יותר שתוכלו ללבוש בזמן הנסיעות אל הבסיס ובדרך הביתה מה שאולי יוכל להקל עליכם.

9. שיחת נפש עם המפקד.
אישור מיוחד מהמפקד האישי יכול לקרות רק במידה ואתם מבצעים תקפיד בו אתם לא נפגשים עם הרבה אנשים במהלך היום ויש למפקד פיקוח על פעילותכם. במידה וזה המצב ומדובר במפקד עם נכונות לעזור אולי תוכלו להגיע לאיזו שהיא הבנה בלי אישור בכתב (מה שיחייב אתכם לפעול בהתאם לכל הנהלים בזמן היציאה מבסיס).

10. לא לוותר באמצע.
אין זה משנה באיזו שיטה אתם בוחרים, בצבא דברים לוקחים זמן ודורשים מימכם לפעול בסדר מסוים. גם אם בפעם הראשונה זה לא עובד, הידבקו בסיפור שלכם ואל תרפו עד אשר תשיגו פטור לנעליים פתוחות. השתמשו בזכויות שלכם באופן חכם ועקבי ורוב הסיכויים שתשיגו את מבוקשכם.


Comments

תגובה אחת על “10 דרכים להשיג פטור לנעלי ספורט או נעליים פתוחות”

  1. יודעים האם אפשר להוציא פטור באזרחות? רופא משפחה או משהו. בשביל מילואים. (יש עבר רפואי של בעחות ברכיים וכן כאבים בכפות רגליים בזמן נעילת הנעל הצבאית)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *