עשרת הדיברות לרכישת ביטוח באינטרנט

קשה למצוא אנשים רבים שיחלקו על כך שרכישת ביטוח רכב באמצעות האינטרנט יכולה להפוך את ההליך כולו לנוח הרבה יותר: אחרי הכול, נחסך כאן זמן חשוב, וכן מאמצים רבים בשיחות טלפוניות עקרות עם סוכני הביטוח. בשעה טובה, גם אתם החלטתם לרכוש ביטוח באמצעות האינטרנט- הנה מספר כללים שיסייעו לכם לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

  1. הגדירו את סוג הפוליסה בה אתם מעוניינים. עולם הביטוח נחשב לרחב מאד, וכל פוליסה מתאימה לצרכים שונים בתכלית. לא כל רכב אכן מצריך ביטוח מקיף, ולא כל נהג יזדקק לפוליסת ביטוח צד ג'.
  2. אל תתנו לפשטות ההזמנה לגרום לכם לעשות זאת כלאחר יד. גם אם ניתן להזמין פוליסה בלחיצת כפתור, יש להשקיע מחשבה רבה בכל אחד מהיבטי הפוליסה. צריכות להישאל שאלות לגבי גובה הכיסוי, עלות ההשתתפות העצמית, התוספות האפשריות לפוליסה וכן הלאה.
  3. בצעו השוואת מחירים בין החברות השונות. התחום של ביטוח רכב הוא מהתחרותיים ביותר שניתן למצוא כיום, עם פערי מחירים שמגיעים לא פעם לעשרות אחוזים. בחישוב שנתי, מדובר כאן לעיתים באלפי שקלים המתווספים לחשבון העובר ושב (או יורדים ממנו).
  4. על מנת לבצע את ההשוואה, אין זה הכרח כי תידרשו להיכנס לאתרי הבית של כל אחת מהחברות האפשריות. יש כיום אתרי השוואת מחירים שמבצעים עבור הגולש את המשימה החשובה הזו בלחיצת כפתור, ומציגים תמונה אובייקטיבית, ומקיפה עד מאד, של התחום.
  5. בדקו מי החברה אשר עומדת מאחורי הפוליסה. במידה ונמצאה פוליסה זולה ביותר בחברה אשר אתם אינכם מכירים, או לחילופין אינה מופיעה בשיעור סביר ברשת האינטרנט, ייתכן כי היא לא המקצועית ביותר שניתן למצוא כיום.
  6. קחו בעירבון מוגבל חלק מהדברים שאתם קוראים ברשת האינטרנט. גם אם נמצאו בפורום מסוים המלצות נהדרות על חברת ביטוח רכב מסוימת, ייתכן כי מי שעומד מאחוריהן הוא בעל עניין, המקושר לחברה בדרך כלשהי. מומלץ לבחון את אופן הניסוח, ולשאול אותו פרטים קונקרטיים לגבי הפוליסה שעשה, לכאורה או שלא.
  7. עברו היטב על תנאי הפוליסה המוצעת. כל סעיף בה הוא חשוב, ולא בהכרח מובן מאליו. במידה ואכן ישנן סוגיות שאינן ברורות, ניתן בהחלט להיעזר באיש מקצוע, או לחילופין לחפש מידע בנושא ברשת האינטרנט.
  8. רכישה בפועל באמצעות האינטרנט היא נוחה מאד, בכך אין ספק. ועם זאת, באתר לא מאובטח, הקלדת פרטי כרטיס האשראי עלולה להיות מלכודת של ממש. לכן, טרם ביצוע הפעולה, חשוב לבדוק את סימוני האבטחה באתר, ולראות שהוא עומד בכל הפרמטרים הנדרשים מבחינת שמירה על הפרטים האישיים.
  9. בדקו כיצד תקבלו את הפוליסה בפועל. חלק מהחברות שולחות אותה, לאחר תום ההזמנה, עד לפתח הבית, בעוד אחרות יצריכו הגעה למשרדי החברה. במידה ואכן יש משלוח, בדקו אם הוא כרוך בתוספת תשלום.
  10. אל תענו בחברות הביטוח עד שקר. קל מאד להימצא מאחורי המחשב ולפברק נתונים אישיים על הנהג או הרכב, וזאת מתוך רצון להוזיל במעט את מחיר הפוליסה. פעולות מסוג אלה נחשבות לעבירה על החוק, ומתגלות לא פעם באמצעות הכלים הטכנולוגיים ורשת הקשרים הענפה של חברות ביטוח רבות.

כל הכללים שהובאו כאן יכולים להשפיע במידה רבה על הרכישה המבוצעת, ואכן- ברוב המקרים מומלץ מאד לתת עליהם את הדגש. רכישה של ביטוח רכב היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שאדם מבצע מדי שנה. האינטרנט יכול להפוך את התמונה לפשוטה פי כמה, אך מטבע הדברים צריך ללמוד את דרכי ההתנהגות בשדה משחק זה. הקפידו על עשרת הדיברות האלה, ותזכו בפוליסה המקיפה והמשתלמת ביותר.

המאמר באדיבות אתר Wobi להשוואת ביטוחי רכב, דירה, משכנתא ונסיעות. האתר מאפשר קבלת הצעות מכל חברות הביטוח ואפשרות לרכישה מאובטחת אונליין.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *