10 טיפים לחסכון בעלויות של תחזוקת הרכב הפרטי שלכם

1. עשו השוואת מחירים לביטוח כל שנה – לרוב אנו בוחרים חברת ביטוח ופשוט מחדשים אותו כשמגיע תאריך החידוש מבלי להתעכב ולבדוק מה השתנה בשוק הביטוח. חברות הביטוח לא יוזילו לכם את המחיר במידה וזה המצב. לכן, מומלץ מידי שנה להתעכב חצי שעה ולהתקשר לשני חברות ביטוח נוספות בבקשה להצעת מחיר. טיפ, גם אם קיבלתם הצעה טובה יותר אל תמהרו לעזוב אלא ראשית להציג את הנתונים לחברת הביטוח הקיימת במטרה להתמקח ולשפר את ההצעה (לרוב לא יוותר על לקוח קיים בקלות).

2. בחרו תחנת דלק זולה – אם גם אתם מאלו שפשוט "רגילים" לתחנת הדלק שלכם ולא ממש מסתכלים מסביב, אולי הגיע הזמן. תופתעו לגלות שמדובר בשוק עם מחירים משתנים ובמקרים רבים יש מבצעים והנחות. גם הוזלה קטנה במחיר יכולה להתבטא בסכום לא מבוטל כשלוקחים בחשבון במדובר בפעולה שאנו חייבים לעשות ובמצעים מספר פעמים מידי חודש. 

3. תחזוקה מונעת – כמו רוב הדברים בחיים, מניעה עולה פחות מ"כיבוי שריפה". תחזוקה שוטפת בזמן של הרכב לגדיל את הסיכוי שיהיו פחות תיקונים ובלאי. כמובן שנהפוך הוא, אי שמירה על הרכב תגדיל את הבאלי ותעלה לכם יותר.

4. רכישת חלפים זולים יותר – כל רכב צריך לפעמים תיקון של בלאי, לא חייב לרכוש בכל סיטואציה את החלק המקורי החדש במחיר הכי יקר. ישנם אלטרנטיבות נוספות כגון רכישת חלקים חדשים אך תחליפים (שאינם מקוריים) או רכישת חלפים לרכב ממגרשים שלוקחים רכב לפירוק שניתן למצוא בכל עיר אשר יציע לכם ברוב המקרים את החלק הרצוי במחיר זול ומשתלם יותר.

5. מוסך איכותי במחיר הוגן – זה משהו שאפשר למצוא ויכול לחסוך לכם לא מעט כסף. בהתחשב בכך שרכב דורש ביקור במוסך אם זה לצורכי תחזוקה שוטפת (כגון טיפול תקופתי) או אם לצורך תיקון של בעיה שצצה לה, בחירה של מוסך הוגן בהחלט יכולה לחסוך לכם בהוצאות.

6. סעו לאט – אלו מכם שאוהבים להדביק את דוושת הגז, זכרו כי החוויה הזו עולה כסף בסופו של יום. נסיעה מאוזנת זולה יותר וכמובן (וחשוב יותר) גם בטוחה יותר לכם ולסביבה.

7. תוספים לרכב – ישנם תוספים שמיועדים למנוע ולדלק המסייעים בתפקוד טוב יותר של הרכב וחסכוך לטווח הרחוק בעלויות של שמנים ודלק.

8. בחירה נכונה של רכב – זה הבסיס כשפרמטר המחיר חשוב לכם. ישנם רכבים הנחשבים חסכוניים יותר ברמת התחזוקה, התיקון, צריכת הדלק.

9. נפח מנוע קטן – זה נתון המשפיע באופן ישיר על צריכת הדלק השוטפת ועל עלויות התחזוקה של הרכב. יש לציין כי מומלץ להתאים את נפח המנוע לשיקולים נוספים מלבד מחיר כגון אופי הנסיעות שלכם וכמות הנוסעים.

10. ליסינג – במקרים מסויימים יכול להיות זול יותר בהשוואה לתחזוקה של רכב ישן הדורש תיקונים ובלאי. מלבד זאת מדובר באלטרנטיבה די נוחה, היום השוק מציע מגוון רחב של מחירים ורכבים במידה ואף פעם לא יצא לכם להציץ באפשרות זו.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *