איך לנקות ספות לפני פסח

בין אם אתם מבערים חמץ ובין אם אתם חיים בשלום עם הקמחים השונים גם בחג המצות, פסח הוא הזדמנות מצוינת לניקוי יסודי של הבית – ובפרט של הספות. כדאי לדעת שהספות שעליהן אנחנו מבלים שעות רבות הן גם בית לקרדית האבק, חרק מיקרוסקופי שעלול לחדור אל מערכת הנשימה שלנו ולגרום לנו למצוקות בריאותיות שונות. עוד רצוי לקחת בחשבון שכמעט בכל ספה יש מקומות שמצטברים בהם לכלוכים שונים כמו פירורים, שערות של בעלי חיים ועוד ועוד.

העקרונות החשובים

באופן טבעי הדרך המומלצת לניקוי הספה משתנה בהתאם לחומר שממנו עשוי הרהיט – מן הסתם יש הבדלים ואפילו משמעותיים בין ניקוי ספות עור לבין ניקוי ספת בד. גם למבנה הספה יש השפעה ועוד פרמטר שצריך לקחת בחשבון לפני שמנקים את הספות הוא האם יש עליהן כתמים שונים, כשלכל כתם מתאים טיפול אחר.

באופן כללי ישנם מספר דגשים שתופסים לגבי כל סוגי הספות. דגש אחד הוא שימוש בשואב אבק כדי לסלק את קרדית האבק ולמנוע את התופעה של פירורים שמסתתרים בתוך הקפלים ועלולים למשוך אליהם חרקים מזיקים שונים – חשוב להשתמש בשואב אבק רק כשהספה יבשה לגמרי, ובנוסף רצוי לבחור שואב עם מברשת שמיועדת להגעה גם לחריצים קטנים.

לפני שמשתמשים בחומר ניקוי כזה או אחר מומלץ לנסות אותו בפינה נסתרת. ניקוי ספות בלי בדיקה מקדימה עלול להוביל לניקוי הכתם הקיים אבל להשארת כתם גדול יותר עקב שימוש בחומרים לא מתאימים. המלצה נוספת היא לייבש את הספה מיד אחרי שמשתמשים בנוזלים כאלה ואחרים כדי לנקות אותה.

מהו חומר הניקוי האידיאלי לספות?

כאמור ישנם הבדלים בהתאם לסוג הספה וגם לסוג הכתם, אבל ככלל שילוב של מים חמימים עם חומץ לבן עשוי לחולל פלאים. המינון המומלץ הוא חצי כוס חומץ לבן וחצי ליטר מים. כדי לנקות כתמים שונים – שתן, שמן, בוץ, רוטב כזה או אחר, קפה וכו' – טובלים מטלית יבשה ורכה בנוזל הנ"ל ומשפשפים. חשוב לשפשף בעדינות כדי לא לגרום שום נזק לספה. כאמור מיד אחרי שמסיימים לנקות כדאי לייבש את הספה בעזרת מייבש שיער כדי שהרטיבות לא תפגע בספה.

ניקוי מקצועי – האם כדאי?

ישנם מצבים שבהם כדאי להיעזר בשירות ניקוי ספה עד הבית של חברה מקצועית בתחום. בפרט כך הדבר כשישנם כתמים עיקשים שלא יורדים גם אחרי שפשוף עם מטלית טבולה במים עם חומץ, או כשרוצים לחדש את המראה של הספה ומבינים שנדרש טיפול יסודי יותר.

ניקוי ספות מקצועי כולל שימוש בחומרים מתקדמים שמצד אחד הם אפקטיביים במיוחד ומצד שני מותאמים במדויק לסוג הספה (עור/ בד/ זמש    / מיקרופייבר וכו') כך שמובטח לכם שלא ייגרם שום נזק לרהיט שיקר ללבכם. עוד כדאי לציין שבזכות התחרות הרבה בתחום תוכלו למצוא שירות ניקוי ספה במחיר זול, וכך גם לחסוך זמן יקר, גם לא לשלם יותר מדי וגם ליהנות מספה נקייה ומרשימה במיוחד.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *