10 טיפים לבחירת יועץ משכנתא

משכנתא היא מצד אחד מוצר שאנחנו חייבים אותו כדי לקנות נכס ומצד שני העלות שלו גבוהה מאוד. בהתאם כדאי לפנות למומחה בתחום, וכמובן שחשוב לבחור אותו בתשומת לב, בהתאם ל-10 הטיפים הבאים:

1. לא לוותר על יועץ

קודם כל חייבים להבין שייעוץ משכנתא הוא אמנם שירות שעולה לכם כסף, אבל החיסכון שהוא מבטיח גדול בהרבה מהשכר של אותו יועץ משכנתא.

2. היועץ בבנק לא גובה כסף – אבל יש לו אינטרסים

לצד יועצי המשכנתאות הפרטיים ישנם גם יועצים שעובדים בבנקים השונים. גם אם אתם פונים לבנק שבו מתנהל החשבון שלכם, ושאתם סומכים עליו בעיניים עצומות, וגם כשהיועץ של הבנק הוא איש מקצוע בעל ידע רב וניסיון משמעותי – קחו בחשבון שמדובר במישהו שמקבל את המשכורת שלו מהבנק ולכן מחויב לו.

3. קשב

ייעוץ משכנתאות איכותי באמת הוא כזה שמותאם ספציפית אליכם. איך היועץ יודע בדיוק מה אתם צריכים, ממה אתם חוששים, מה התוכניות שלכם לעתיד, מהי מידת שנאת הסיכון שלכם וכו'? הוא מקשיב לכם. בהתאם כדאי תמיד להעדיף אנשי מקצוע שמפגינים קשב מלא.

4. יושרה

אחד התפקידים של יועץ המשכנתא הוא להגיד לכם מהו הסכום המקסימלי שכדאי לכם לבקש. יכול להיות מצב שבו אתם רוצים למשל משכנתא של מיליון ש"ח כדי לקנות נכס שממש מצא חן בעיניכם – אבל יועץ בעל יושרה מלאה, על סמך חישוב מדויק של יכולות ההחזר שלכם בהווה ובעתיד, ימליץ לכם לא להסתכן אלא להסתפק ב-800,000 ש"ח. יכול להיות שתמצאו יועץ אחר שיגיד לכם "כן, לכו על מיליון ש"ח" כי זה מה שאתם רוצים לשמוע – אבל החלטה נכונה באמת מתקבלת רק בעזרת יועצים בעלי יושרה.

5. יועץ יכול לעזור גם למסורבי משכנתא

סירוב מבנק אחד, או אפילו מכמה בנקים, לא חייב להיות סוף פסוק. יועצי משכנתא מומלצים ומקצועיים יוכלו לעזור לכם למצוא דרך כן לקבל הלוואה ארוכת טווח וכן להגיע לדירה משלכם.

6. בקיאות

בקשו מכל יועץ שאתם שוקלים לעבוד איתו לספר לכם מהי ההכשרה שלו, ומאין בעצם הידע שלו בתחום. בקיאות מעמיקה היא תנאי הכרחי לייעוץ בעל ערך.

7. ניסיון

עוד מרכיב חובה בייעוץ משכנתא שעוזר לכם לקבל את ההלוואה הטובה ביותר בתנאים הטובים ביותר הוא ניסיון – אל תתביישו לשאול כל איש מקצוע כמה זמן הוא במקצוע וכמה לקוחות יש לו.

8. רזומה שכולל עבודה בבנק

יועצי משכנתא מומלצים במיוחד הם אלה שעבדו פרק זמן מסוים בבנק – גם בגלל הניסיון המשמעותי שעוזר באינטראקציה עם הבנק וגם בגלל שסביר להניח שיהיו להם קשרים טובים עם הגורמים הרלוונטיים בבנק.

9. המלצות

אם יש לכם חברים או מכרים שקיבלו שירות מצוין שחסך להם הרבה כסף – כדאי להיעזר בהם. גם המלצות של חברים בפייסבוק, בתנאי שמדובר באנשים שאתם יודעים שאפשר לסמוך עליהם, הן מקור טוב.

10. אינטואיציה

בכל החלטה, כולל בחירת היועץ שילווה אתכם בדרך למשכנתא האידיאלית, כדאי לתת משקל גם לתחושות הלב.

המאמר באדיבות פורטל משכנתא גורו: https://mashkantaguru.co.il


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *