כיצד תבחרו גודל דוד שמש שיתאים לצרכים המשפחתיים שלכם

הקיץ בישראל הוא מהקיצים החמים ביותר שיש בעולם ולדאוג למים חמים בקיץ היא דאגה שאינה קיימת באף בית בישראל. עם זאת, חודשי החורף בישראל לא כל כך קלים ולעתים המים החמים הם עניין הכרחי ולא רק של פינוק. בתי אב רבים בישראל מוחים על חשבון חשמל גבוה מאוד בכל שנה ומנסים להילחם בהם בלי לפגוע באיכות החיים שלהם וכך הבוילר וההדלקה שלו הופכים לנושא שיחה בקרב בני המשפחה וכל עניין דודי השמש החסכוניים ביותר נשאר בתעלומה.

 

הנה 10 טיפים שכדאי לאמץ לפני שבוחרים דוד שמש או חשמל

  1. דוד חשמלי מומלץ בעונת החורף, אך חשוב לקחת בחשבון את מחיר החשמל שיגיע בסוף החודש. דוד השמש הנפוץ ביותר בישראל הוא דוד השמש חשמלי. דוד יכול להיות שימושי מאוד בחודשי הקיץ אך הבעיה מתחילה בחורף וכאן הדילמה מתחילה. דוד שמש כזה שמונע על ידי גוף חימום חשמלי יכול להיות קריטי מאוד בצריכת החשמל החודשית שלכם וההבדלים יהיו משמעותיים.
  2. אם מדובר במשפחה בעלת 4 נפשות ומעלה, שווה לבדוק את האופציה של חימום בגז. חימום בגז לא מחמם מיכל מים גדול אלא מחמם ישירות את המים שיוצאים למקלחת שלכם. במצב כזה אין באמת הגבלה על כמות המים הרי דוד השמש מחמם את המים שבמיכל המים ולכן המים החמים מוגבלים מראש עד לחימום הבא. מצב בו יש מקלחות תכופות בבית, למשל במשפחה בת חמישה נפשות ומעלה, לנוחות מקסימלית וכדי למנוע מצבים בו המים החמים "נגמרים", חימום בגז יהיה יעיל הרבה יותר.
  3. משפחות של 3 נפשות ומטה – מומלץ שישתמשו בדוד שמש קטן. כשמדובר על משפחות קטנות של שלושה נפשות או זוגות ויחידים, אין צורך לחמם מיכל מים גדול.
  4. התאמת דוד השמש בביתכם צריכה להתאים להרגלי המשפחה. הסוד הגדול הוא להתאים את דוד השמש שלכם בהתאם, הרי לא לכל משפחה יש את אותם ההרגלים ולפיהם ניתן לבחור את סוג הדוד המתאים ביותר.
  5. אפשר לרכוש דוד שמש שיהיה חסכוני אך יגביל את המשפחה מכל מיני בחינות כמו למשל כמות המים החמים או הזמן שיש להמתין לפני שמתקלחים ועד לדוד שמאפשר את כל אלו בלי בעיות אך הוא בזבזן אנרגיה גדול יותר.
  6. בטיחות מעל הכל – פה נכנס למשוואה כל מיני עניינים בטיחותיים כמו למשל אנשים שנזהרים משילוב של מצת חשמלי לחימום המים באמצעות גז. במידה ותרצו, חשוב לבצע התקנה מבעל מקצוע מוסמך בלבד!
  7. בחרו דוד שמש או חשמל לפי צרכי ונוחות דיירי הבית. דוד שמש גדול יכול להיות פתרון למשפחות שמתקלחות כמעט תמיד זה אחר זה כך מחממים את דוד השמש פעם אחת והמים יספיקו לשעה וחצי הקרובים בלי בעיה
  8. איכות בשביל השקט הנפשי – רוכשים דוד שמש חדש? רצוי להשקיע באחד כזה בעל תו תקן, המיוצר מחומרים איכותיים שלא יחליד, שיהיה אמין ועמיד. המחיר אולי יהיה קצר יקר אבל ייתן לכם שקט לשנים רבות קדימה.
  9. רוצים להשקיע בדיירי הבית? שאלו את מתקין הדודים שלכם על תוספים כגון מרכך אבנית וחמם מהיר, ככה תהנו ממים חמים יותר מהר ומינימום הצטברות של אבנית.
  10. לסיום – לא משנה באיזה דוד תבחרו, מומלץ לרכוש אותו בתקופת הקיץ כיוון שזו התקופה בה רוב המתקינים עובדים פחות ויהיה ניתן לרכוש מהם דודים איכותיים בעלות נמוכה יותר – שווה בדיקה!


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *