10 טיפים מומלצים לפני שאתם מזמינים עבודות איטום

חדירת מים לבתים הינה צרה צרורה ועלולה לשבש את החיים. חדירות רציניות מחייבות, במקרים רבים, פינוי חללים בבית או פינוי של כולו. רטיבות אינה יפה למראה, עלולה לערער קרמיקות וחרסינות בקירות, פוגעת בצבע ובטיח ועלולה לגרום לבעיות רפואיות במערכות הנשימה של האנשים.

על פי מידע שלקחנו מחברת האוטמים בישראל, איטום לאחר רטיבות הינו מורכב, עשוי להימשך זמן רב והעלות עלולה להיות גבוהה. איטום יש לעשות מיד עם גילוי נזילה או כתחזוקה שוטפת ויש להקפיד על 10 כללים חשובים טרם הזמנת העבודה.

  1. יש לאתר את הבעיה. האם נזילה פנימית, חיצונית האם היא נגרמת מגגות, מקירות, מגגות רעפים וכדומה. כדאי להצטייד במידע כזה בעת השיחה עם בעל המקצוע.
  2. כדאי לבדוק איזה סוג איטום קודם קיים בגג, בקיר או במרפסת.
  3. מומלץ לקרוא חומר עיוני שנמצא בשפע באינטרנט, הוא מופיע באתרי חברות איטום ובעוד מקומות. כך ניתן לקבל מידע ראשוני על הנושא.
  4. יש צורך למצוא קבלן איטום ואת זה עושים בזהירות. יש לחפש אינפורמציה על הקבלן, לקבל המלצות מחברים שעבורם ביצע עבודה דומה לזאת המוזמנת. יש לבדוק אם יש לו אתר מסודר ולקרוא אודותיו. הרושם הראשוני הזה מאוד חשוב ומסייע לסנן את בעלי המקצוע הטובים פחות.
  5. יש להרים טלפון ולבצע שיחה ראשונית. במסגרתה כדאי לשמוע על ניסיונו ועל הידע שיש ברשותו.
  6. יש להזמין את הקבלן לביקור בבית שמיועד לאיטום. הביקור נועד להתרשמות בלתי אמצעית ממנו. בנוסף, הקבלן צריך לראות את הבעיה במו עיניו על מנת שיוכל לייעץ על שיטת האיטום ולתכנן את העבודה.
  7. יש צורך לתאם ציפיות בנוגע לכל או מרבית הנושאים הקשורים בעבודת האיטום עצמה.
  8. יש צורך לסגור מחיר ולקבל הזמנת עבודה או סוג של הסכם. בהזמנה כדאי לציין מחירים, תנאי תשלום, אחריות, מפרט עבודה וכדומה.
  9. יש צורך לקבוע לוח זמנים לביצוע עבודות האיטום ולוודא שהתאריך מתאים לבני הבית ולתכניות המשפחה. במידה והאיטום נעשה יחד עם השכנים יש צורך לתאם מועד שמוסכם גם עליהם.
  10. יש לוודא שהבית אכן יהיה מוכן לעבודות האיטום. במידת הצורך לנקות גג ולפנותו מגרוטאות, להכין מרפסת מרוצפת המיועדת לאיטום ולסלק ממנה חפצים מיותרים וכן הלאה.

הקפדה על כללים אלו תביא לכך שעבודות האיטום תתבצענה בצורה הטובה ביותר על ידי בעלי מקצוע מומחים ובעלי ניסיון מצטבר. יש לכך משמעות רבה ורק כך יוכל הבית להישאר יבש גם בעונות הגשומות ביותר.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *