10 טיפים חשובים אם החלטתם על פתיחת עמותה חדשה

1.  הקפידו היטב על מילוי נכון של טופס הבקשה לפתיחת העמותה החדשה. אי מילוי מדויק של הטופס עלול לגרום לסחבת מיותרת ולעיכובים מרגיזים בהמשך התהליך.

2. בדקו כי כל מייסדי העמותה אכן חתומים על הבקשה לפתיחת העמותה. ישנה אפשרות שעורך דין מטעם אחד המייסדים יחתום בשמו.

3. יש לשלם אגרת בקשת רישום ולאחר מכן לשלוח את הקבלה. מומלץ מאוד לשלם את אגרת הרישום באתר האינטרנט של שירות התשלומים הממשלתי ובכך לחסוך זמן יקר. את התשלום יש לבצע לפני שליחת כל הטפסים שכן ללא התשלום תהליך הרישום לא יוכל להימשך כראוי.

4. יש לצרף את תקנון העמותה שמסביר את טיב הקשר שבין העמותה לבין חבריה. בתקנון העמותה יש לפרט את הפעולות והחוקים של העמותה וגם את ההשלכות של כל פעולה ופעולה. פתיחת עמותה חדשה דורשת עבודה רבה על התקנון שכן במקרים חריגים הוא למעשה יהווה את האישור המשפטי לפעולות כאלו ואחרות.

5. שליחת כל הטפסים לרשם העמותות חייבת להיעשות לאחר שבדקתם שכל המסמכים והקבלות אכן מולאו וצורפו כפי שצריך. רשם העמותות אינו יוכל לקבל את בקשתם לפתיחת עמותה חדשה ללא כל המסמכים הדרושים ולכן יש לבדוק מספר פעמים כדי למנוע עיכובים.

6. היעזרו באנשי מקצוע או מומחים בתחום כדי להסיר דאגה מליבכם. לרוב מייסדי העמותה אינם מומחים בתחום אלא מגיעים במטרה ברורה לתרום לקבוצה מסוימת באוכלוסייה או לכל האוכלוסייה ואינם בקיאים בכל החוקים והתקנות. איש מקצוע שכבר עשה זאת בעבר מספר פעמים יוכל לדאוג לכל הסעיפים הבירוקרטים ואתם תוכלו לדאוג למהות של העמותה.

7. פתיחת עמותה חדשה בוודאי נובעת מתוך רעיון או רצון עז לשנות סדרי עולם, מומלץ לבחור שם מושך ומעניין כדי שתוכלו למשוך גם תורמים וגם חברים לעמותה שיניעו ביחד אתכם את הרעיון.

8.  פתיחת עמותה חדשה אינה למטרות רווח ולכן יש לבחון היטב האם הזמן שלכם והסיטואציה בה אתם נמצאים בחייכם מאפשרת לכם להשקיע לא מעט זמן ברעיון שלכם. אחרי שבדקתם את עצמכם בדקו גם את המייסדים האחרים כדי שהעבודה תתחלק באופן שווה ולא כל העוול ייפול עליכם.

9. לקטו כל פיסת מידע שיכולה לעזור לכם, גם מחברים וגם מקרובים שפתחו עמותה בעבר או חברי עמותה בהווה וגם מהאינטרנט שבו המידע הוא בלתי מוגבל. כל מידע שתצברו טרם פתיחת העמותה יעזור לכם להקים את העמותה בצורה הנכונה והפשוטה ביותר.

10. חפשו את התורמים הפוטנציאליים עוד בטרם הקמת העמותה וכך תוכלו להבטיח שהרעיון שלכם אכן ירקום עור וגידים. גם אם הרעיון שלכם הוא מהפכני ועשוי לעזור להרבה מאוד אנשים, ללא הכוח הכלכלי תתקשו מאוד לפתח את העמותה. תורמים הם הדרך שלכם להזיז את העניינים ולפתח את הרעיון שלכם ולהגיע למקסימום תוצאות בשטח.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *