10 צעדים לפני בחירת קוסמטיקאית רפואית

קורה לא אחת שלקוחות רבים שואלים את עצמם מהו ההבדל בין קוסמטיקאית רפואית לבין קוסמטיקאית רגילה. על מנת להבין את ההבדל בין השניים, יש לבצע סקירה קצרה אודות סמכותה של הקוסמטיקאית אשר נותנת מענה רפואי לעומת הקוסמטיקאית הרגילה אשר מעניקה טיפול פנים שאינו בהכרח חודרני ועמוק.

  1. דעו את ההבדלים – התואר לה זוכה קוסמטיקאית רפואית אינו נמצא בשם של תפקידה לשווא. קוסמטיקה רפואית מעניקה פתרונות רפואיות למטופלים ולא רק אסתטיות כמקובל.
  2. טיפול רפואי לכל דבר – אחרי שאת ההבדל אנו מבינים, יש לחפש אחר אשת מקצוע בעל הכשרה מתאימה. קוסמטיקאית רגילה, יש לה הגבלות בכל הנוגע לטיפול פנים. כלומר, היא יכולה להשתמש במגוון תכשירים שקיימים בשוק אך היא מוגבלת בחומרים אשר חודרים עמוק לתוך העור, חומרים אלו נחשבים בגדר "תרופות" ולכן היא לא יכולה להשתמש בהם. טיפול מעמיק לעומת זאת, הוא טיפול שדורש ידע מדעי רחב לצד ידע רפואי, ודורש מהקוסמטיקאית להכיר את התחום הרפואי לעומק על מנת להעניק טיפול קוסמטי – רפואי.
  3. איתור הטיפול המתאים – בתחילת שנות ה-80 החלה הקוסמטיקה הרפואית לתפוס תאוצה, וקוסמטיקאיות רבות החלו להפנים שהן יכולות להרחיב את תחומן ולעזור ללקוחות רבים ע"י טיפול רפואי ומניעה של נזקים רבים אשר יכולים להתרחש בעורנו כמו אקנה, פיגמנטציה, תהליכי זקנה ועוד. טיפול קוסמטי רפואי דורש אחריות רבה, ולכן, כאשר אתם מזמינים תור אצל קוסמטיקאית רפואית עליכם לברר כי יש לה רישיון לעסוק בכך ובנוסף לבחון האם היא מקצועית בתחומה, וכמובן האם היא יכולה לספק לכם מענה מתאים לבעיה.
  4. הכשרה – בדקו לפני טיפול מהי ההכשרה של אותה קוסמטיקאית והיכן היא למדה, שכן, קוסמטיקה רפואית מתלווה בידע רחב הכולל הבנה מדעית ומעמיקה אודות הפעילות ההורמונלית אשר מתרחשת בעור.
  5. ניסיון – חשוב לבדוק מהו הניסיון של אותה קוסמטיקאית? מומלץ להתייעץ עם מספר נשים או לבקש המלצות מאותה קוסמטיקאית אודות הטיפולים שהעניקה בעבר ללקוחות.
  6. חומרים בשימוש – יש לוודא מהם החומרים בהם משתמשת הקוסמטיקאית על מנת לוודא כי אילו חומרים איכותיים אשר מאושרים ע"י משרד הבריאות.
  7. חוות דעת – לבושה אין מקום כאשר מבררים אודות מטפלים ורופאים. כך גם כאשר מחפשים קוסמטיקאית רפואית מתאימה. חפשו חוות דעת קודמות של מטופלים והקשיבו למה שהם מספרים.
  8. טיפול פרטי או ציבורי – אנשי מקצוע רבים מעניקים טיפולים באופן מוסדי וכן באופן פרטי, לדבר לעיתים חסרונות ולעיתים יתרונות, מומלץ לבדוק באיזו מסגרת נקבע תורכם.
  9. מחיר – ולבסוף לפני בחירה מומלץ לעשות השוואת מחירים מהירה להבין מהם המחירים בשוק בתחום הקוסמטיקה, כך שתצעו אולי עם עוד כמה שקלים עודף לקפה אחרי טיפול שווה.
  10. יותר מידע יותר הצלחה – ככל שיהיה בידכם יותר מידע ופרטים אודות הקוסמטיקאית כך גובר הסיכוי שתמצאו טיפול מתאים ומקצועי.

בסופו של דבר, מה שיקבע האם קיבלתם טיפול הולם הוא מבחן התוצאה. קוסמטיקאית רפואית, היא קוסמטיקאית בעלת סמכויות רבות מאלו של קוסמטיקאית רגילה, עליה להיות בעלת ידע רחב בכל הנוגע לתחום הקליני והכימי ולהכיר את כל החומרים שברשותה לעומק, על מנת שתדע אילו חומרים הם המתאימים ביותר עבור לקוחותיה. לעומת טיפול קוסמטי רגיל, טיפול אשר נעשה באמצעות קוסמטיקה רפואית יבטיח לכם תוצאות לטווח ארוך יותר, וזאת מכוון שהחומרים והטיפול אשר מוענק ע"י הקוסמטיקה הרפואית הוא עמוק יותר ומביא יחד איתו חדשנות רפואית שלא תוכלו למצוא אצל הקוסמטיקה המסורתית.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *