עשר הדברות של קוסם אדלרייני ליום הולדת

עשר הדברות של קוסם אדלרייני ליום הולדת (שפועל על פי הגישה החינוכית של מכון אדלר)

  1. לא תעליב ילד או תצחק על חשבונו – זה כולל לא לשים חיתול על הראש של הילד או פומפה ולא להכריח ילד ללבוש משהו בניגוד לרצונו. במקום – הקוסם האדלרייני יעדיף לשים על עצמו על הראש את הפומפה או החיתול. ככה הילדים יחווה העצמה כפולה – גם יצחקו וגם ירגישו שהם גדולים כי הם הבינו שמשהו לא בסדר עם המבוגר הזה.
  2. לא תשכח שם של ילד לשווא – הגישה האדלריינית גורסת שילדים ובני אדם הם יצורים חברתיים שמחפשים הערכה חברתית, יחוד ושייכות. אחד מהדברים שהכי מייחדים אדם זה שמו. הקוסם האדלרייני טורח לזכור את שמות הילדים (לפחות חצי מהם על מנת לשדר לשאר כאילו גם את שמם זוכרים).
  3. לא תאפשר לילד יום הולדת לאכול ממתקים לפני יום ההולדת – החוויה של יום הולדת היא מרגשת מאוד. זה היום החשוב ביותר בשנה. ילד שמתפתה לאכול ממתקים בורח מההזדמנות לשאול שאלות, לעזור במשימות ולהרגיש תחושת ערך אקטיבי. לכן, קוסם אדלרייני דואג לתאם עם ההורים שלא יהיה לילד פיתויים קולינריים שעה וחצי לפני מועד המסיבה.
  4. לא תאפשר לילד יום הולדת גירויים דיגיטליים לפני יום ההולדת – אייפון, אייפאד, טלוויזיה ושאר גירויים דיגיטליים הם אאוט. הסיבה זהה לזו של הדיבר השלישי.
  5. לא תתן לילד יום ההולדת מתנה גנרית – הרבה קוסמים מביאים משהו מיוחד בתור מתנה לילד יום הולדת. לרוב זה נראה כאילו יש לאותו קוסם פשוט מחסן מלא באותה מתנה גנרית. הקוסם האדרלייני יכין משהו בעבודת יד, אישי וייחודי עבור ילד יום ההולדת, לדוגמא פסל מבלונים.
  6. לא תבחר את המתנדבים בעצמך – הקוסם האדלרייני נותן לילד יום ההולדת לבחור את המתנדבים אך מגביל אותו באופן סביר ומציאותי (לא להזמין תמיד את אותו חבר וכדומה)
  7. לא תספר לבד את כל הבדיחות – הקוסם האדלרייני דואג לשתול במופע בדיחות שאותן מספר ילד יום ההולדת. לדוגמא – הילד יודע איזו מילה הוא אמור להגיד באופן שגוי כדי להצחיק את כולם בכוונה.
  8. לא תתייחס לילד יום ההולדת רק בתור נסיך – ילד יום ההולדת יקבל לפחות חוויה אחת בה מתייחסים אליו כאל אחד האדם, כדי לתת לו חוויה מאוזנת ופיסת מציאות. דוגמא אפשרית – בתור לבלונים הילד יחכה כמו כולם בתור.
  9. לא תאפשר לילדים אחרים ביום הולדת לגנוב לילד יום ההולדת את ההצגה – לא צריך להסביר. ההורים לא יוכלו לעשות את מה שהקוסם יכול לעשות וזו אחריות של הקוסם לדאוג לזה.
  10. לא תחלק פרסים בזמן המופע בשביל להשתיק ילדים – הקוסם האדלרייני מחלק מחמאות או נקודות על התנהגות טובה, ולא פרסים שמחולקים באופן לא שיוויוני

כותב המאמר הוא הקוסם האדלרייני היחיד בישראל, זיוי קיווי, קוסם ליום הולדת

http://zivikivi.co.il

 


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *