10 הדיברות לשיקום נזקי אש ומים בבית

חוויתם לאחרונה שריפה או הצפה בבית, הייתם עדים לשכן שחווה תרחיש שכזה? ובכן מדובר על תרחישים קשים שמעבר להיותם מסוכנים לחיי אדם הם גם עלולים לגרום למפח נפש עצום כאשר ציוד יקר ערך עלול להיפגם כתוצאה מכך.

בעמוד הבא נציג בפניכם פעולות שיש לבצע מיד עם גילוי תרחיש האש או ההצפה בכדי להציל כמה שיותר רכוש לצד פעולות שיש לבצע לאחר מכן בכדי לשקם את הציוד שבכל זאת נפגע. את המידע הספציפי קיבלנו מחברת שיקום היהלום שמבצעת שירותי שיקום לנזקי מים ואש מזה 60 שנה.

  • הצפה בבית זיהו מקור המים וניסיון לשיתוק שלו- ברגע בו זיהיתם את ההצפה בבית נסו קודם כל להתחקות אחר הסיבה שגורמת למים אלו להגיע אל ביתכם, הסיבות עלולות להיות פיצוץ של צינור בתוך הקיר או מתחת למרצפות, השארת ברז מים פתוח באמבטיה או בכיור, סתימה במערכת הביוב, הצפה כתוצאה ממפגע טבע חיצוני ועוד, כל עוד ההצפה היא בעקבות פיצוץ צינור או ברז שנשאר פתוח אפשר יהיה להשתלט על מקור המים ולפחות להפסיק את הזרימה שלהם לתוך הבית, במידה וזוהי הצפה כתוצאה של מפגע טבע בדרך כלל לא יהיה בידיכם מה לעשות.
  • הצפה בבית הזזה של רהיטים וציוד בעל ערך למקום מבטחים- השלב הבא לאחר זיהוי מקור המים יהיה להרחיק את הרהיטים וציוד יקר הערך ככל האפשר מהמים, שימו לב!! הרחיקו גם רהיטים שכבר נרטבו כי ככל שהרהיט יהיה זמן רב יותר במים ככה הנזק שלו ילך ויתעצם, הרימו את הרהיטים לקומה שנייה, מדרגות או כל אזור בבית אליו למים יהיה קשה להגיע.
  • בצעו ניקוי ייבש לבגדים, שמיכות, כריות וריפודים לאחר הצפה – לאחר ההצפה הבגדים, הריפודים, השמיכות, הכריות ושאר הבדים שיבואו במגע עם המים סביר להניח כי יעלו ריח כתוצאה בקטריאלית, על מנת למנוע זאת יש לבצע ניקוי ייבש טוב ויסודי.
  • ·         ייבוש וטיפול אנטי בקטריאלי לשטיחים מקיר לקיר לאחר הצפה- שטיחים מקיר לקיר מצריכים טיפול אנטי בקטריאלי וחיטוי יסודי שימנע מהם להיהרס ולהסריח את הבית.
  • ·         טיפול בקירות הבית לאחר הצפה- טיפול בקירות הבית לאחר הצפה היא הפעולה החשובה ביותר שיש לעשות לאחר שחדרו לבית מים וזאת מכיוון כי מבלי שתשימו לב יתפתח לאחר מכן טחב על הקירות שעלול לגרום לבעיות רפואית קשות, הטיפול בקירות הבית יכלול קילוף שכבה של צבע, מריחה של חומר מחטא ולאחר מכן צביעה מחדש עם צבעים אנטי בקטריאליים.
  • ·         טפול בנקודות חשמל שנפגעו לאחר הצפה- נקודות חשמל נמוכות שאותם המים יכסו או אפילו רק יחלחלו מעט עלולים להוות סכנה להתחשמלות או סכנה לקצר שיוביל לשריפה, יש לטפל בנקודות חשמל אלו באופן יסודי.
  • ·         טיפול בחשמל הבית לאחר שריפה- שריפה עלולה לגרום לחיווט הפנימי של חשמל הבית להתמוסס ולהיחשף, סיטואציה זו עלולה לגרום לשריפה כתוצאה מקצר או להתחשמלות ולכן יש לטפל ולבדוק את קווי ונקודות החשמל בבית.
  • ·         טיפול בפיח על הקירות- לאחר השריפה תבחינו שקירות הבית מלאים בפיח שחור, את פיח זה לא כל כך פשוט להסיר ויש להשתמש בחומרים מיוחדים שיחטאו ויסירו את הפיח מהקיר, לאחר מכן יש לבצע מספר שכבות צבע על.
  • ·         טיפול בשטיחים ווילונות לאחר שריפה- שטיחים ווילונות שניזקו מעט מהשריפה ניתנים בהחלט לתיקון על ידי אריגה מקצועית וידנית של בעל מקצוע.
  • ·         תיקון ספות לאחר שריפה – קיימים מקרים רבים בהם האש תאכל את הריפודים של הספה אך לא תצליח להגיע אל המבנה ותכובה לפני זאת, במקרה שכזה יש אפשרות לתור לספה ריפודים חדשים ובכך לשקם אותה מבלי שתצטרכו לזרוק אותה ולרכוש חדשה.

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *