עשרת הדיברות להשקעה בנדל"ן עיסקי

אנשים רבים נמשכים לתחום מעניין זה היכול להבטיח עתיד כלכלי רגוע, שוק הנדל"ן נחשב לאפיק בטוח לאורך זמן לצורך השקעה אך כמו בתחומים רבים חשוב להכיר את כול החומר לפני שסוגרים עסקה. על מנת לבוא מוכן יותר ישנם מספר כללים אשר יכולים להפוך את חייך לפשוטים יותר:

  1.       מחקר שוק מקיף – אחד הדברים החשובים ביותר היא לדעת מה אתה מחפש ומה מתחריך עושים על מנת להצליח, אין תחליף למחקר שוק מקיף אשר יילמד אותך על השוק אליו אתה מכוון ומה דרוש על מנת להצליח בו.
  2.      להיצמד לתקציב – נדל"ן עסקי הינו השקעה ועסק לכל דבר, כמו בכל עסק מוצלח חשוב לשמור על הגדרות התקציב שנקבעו מראש בשלבי התכנון על מנת לשמור על רווחיות.
  3.     חברות ניהול – בתחום זה ישנם חוקים רבים ודברים רבים בהם צריך היזם להתעסק, שימוש בחברת ניהול מקצועית אשר תטפל בנושאים אלה יכול להקל מאוד על המשקיע ולאפשר להוריד מעמסה רבה מעליו.
  4.     בחירת שותפים – פעמים רבות אנשים הרוצים לרכוש נכסים נעזרים בשותפים על מנת לגייס את הסכום הדרוש להשקעה. בבחירת השותפים חשוב מאוד להקפיד על התאמה ולא למהר להיכנס לעסקים עם בן אדם שאתה לא בטוח לגביו.
  5.   בחירת הנכס המתאים – בשלב חיפוש הנכס ייתכן ותעברו בין בניינים רבים, היצמדו לתוכנית המקורית ואל תתייאשו ותתפשרו על בניין מתחת לסטנדרטים אותם הצבתם, חשוב להיות ערני ולהישאר עם היד על הדופק מכיוון שנכסים טובים נחטפים לרוב מהר.
  6.   לשמור על צניעות – אנשים רבים מתפתים להיכנס לעסקאות בעלות פוטנציאל רווח גבוה, יזם חכם עשוי דווקא לבחור בנכסים מניבים בטוחים יותר אשר יכניסו טיפה פחות אך לאורך זמן רב ובצורה יציבה יותר.
  7.  מימון מאוזן – מומלץ לזכור שמימון הפרויקט הינו לזמן ארוך וגם אם עכשיו המצב נראה טוב ישנה בהחלט אפשרות שבעתיד דברים יסתבכו מעט, בעט חתימה על הלוואה חשוב לתכנן אותה לטווח ארוך ולא לקחת התחייבויות אשר אולי יהיו גדולות עליך.
  8.  בניית רשת קשרים אזורית – לאחר רכישת הנכס מומלץ ליצור שותפויות אסטרטגיות עם עסקים קרובים בין אם מדובר בסוכני נדל"ן, חברות ניקיון או אפילו מסעדות אשר יוכלו להעניק הטבות לדיירי הבניין ולתת להם תחושה טובה.
  9.   ייעוץ מקצועי – גם לאחר עשר שנים במקצוע תמיד יהיו נושאים בהם תשלוט פחות, אין זו בושה להיעזר באנשים שכן יודעים ההפך הוא הנכון, מדובר במעלה. תשמור בסביבתך אנשים מהתחום בעלי ניסיון אשר יוכלו לעזור לך בעת הצורך.
  10.  לימודים – אל תשכח להישאר מעודכן, השוק משתנה ואיתו מגיעים גם חוקים חדשים, חשוב ללכת להרצאות בנושא על מנת לא להישאר באחור ולהבטיח את עתיד הנכס שלך.

מדובר בתחום מהנה ומסקן בעל פוטנציאל ענקי להצלחה אישית אם רק תתמידו ותעבדו נכון, אל חשש הנכס הנכון נמצא מעבר לפינה רק מחכה לכם, בהצלחה!


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *