עשר הדיברות לתרומת זרע

1. 7 מרכזים פתוחים עבורך – אם חשבת שתאלץ לנסוע רחוק, לא כל כך בטוח. אפשר להגיד שנושא תרומת הזרע בישראל הוא יחסית מפותח. נכון להיום פועלים בארץ שבעה מרכזים, 6 ממשלתיים הנמצאים בבתי חולים (הגדול מביניהם נמצא במרכז הרפואי שיבא בתל השומר)

 

2. התורם מקבל תשלום– אז בשביל לא לעשות אפליות, כולם מקבלים בדיוק את אותו הסכום. התשלום הנוכחי עבור פליטת זרע אחת הוא 220 ₪.

3. האישה המתעניינת תשלם עבור הזרע – אישה שרוצה לעשות שימוש בשיטה של תרומת זרע תשלם בין 650-1000 ₪, תלוי בסוג הביטוח וקופת החולים. המחיר מורכב ממנת הזרע עצמה, עלות מפגש עם רופא ושלב ההזרעה.

4. לא כל אחד יכול לבצע תרומת זרע – כדאי להתחיל עם העובדה שמי שמחליט בנוגע לעניין זה משרד הבריאות. הפרמטרים שנלקחים בחשבון הם: גיל (רק אנשים בגילאי 20-35 יכולים לתרום זרע) , מראה חיצוני,  משפחתי של מחלות וכן שיקול דעת של בנק הזרע.

5. אין הגבלה למספר הפעמים שניתן לתרום – נכון להיות בישראל לא ממש מגבילים בנושא, אין רישום המרכז בין המרכזים השונים כך שאדם שתורם במרכזים שונים לא יהיה מוכר בהם.

6. בדיקות רפואיות לגילוי מחלות – כל תורם מתחייב לבצע בדיקות דף שמטרתם לזהות האם התורם חולה במחלה כלשהי. בין המחלות שנבדקות הן איידס, סיפיליס, מחלת טאי זקס ועוד…

7. לא עושים שימוש בזרע לחות 9 חודשים – על מנת לשמור על בטחונה של האישה שעוברת את שלב ההזרעה יש לוודא שאין מחלות. ישנם נגיפים שלעיתים מופיעים בדם רק חצי שנה אחרי ההדבקה עצמה, שלושה חודשים נוספים הם להפחתת הסיכון.

8. תרומת זרע זה תהליך – את השלב הראשון של תהליך הסינון בנק הזרע יעשה באמצעות שיחת טלפון. במהלך השיחה יבררו איתך את כל הפרטים הרלוונטיים במטרה לבדוק אם אתה עונה על כל הקריטריונים הנדרשים. השלב השני מתבצע בבנק הזרע עצמו בו מתבצעים בדיקות דם ובדיקות רפואיות. רק במידה ושני השלבים עוברים כראוי יזמינו אותך לשלב התרומה עצמה.

 9.  גם האישה עוברת בדיקות רפואיות – אם חשבת שרק אתה צריך לעבור סדרה שלמה של בדיקות, מסתבר כי נשים נאלצות לעבור בדיקות רפואיות זהות לאלו שעושים הגברים.

10. בנק הזרע הוא זה שקובע מי תקנה זרע – לפני מספר שנים הכנסת החליטה לאפשר לכל אישה לפנות לבנק הזרע אם בכך היא מעוניינת. אך יחד עם זאת הוחלט כי בנק הזרע יהיה זה שיחליט אם לאפשר את התהליך או לא מלמד לתהליך הבדיקות שהאישה מחויבת לעבור.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *