עשרת הדיברות לשמירה על צמיגי הרכב בקיץ

כאשר מתכננים את חופשת הקיץ שכוללת הסעות ונסיעות רבות של המשפחה, מומלץ לצרף לרשימת המטלות לקראת הקיץ את בדיקת איכות הצמיגים ואת לחץ האוויר שמומלץ על ידי היצרן. תחזוקה נאותה תאריך את חיי הצמיגים, ותגדיל את בטיחות הנסיעה ברכב ואת אחיזת הצמיגים בכביש.

הצמיג הוא אחד מחלקי הרכב שאינו זוכה לתשומת הלב הראויה לו. על פי התאחדות תעשייני הגומי בארה"ב בנושא צמיגים לרכב, רק נהג אחד מתוך 10 נהגים בודק את לחץ האוויר בצורה נכונה, בהשוואה לכמעט 7 מתוך 10 נהגים ששוטפים את המכונית באופן קבוע. אבל האמת ניתנת להיאמר שלחץ אוויר נמוך או גבוה מהמומלץ, שוחק את הצמיגים באופן לא אחיד ובכך מסכן את חיי הנוסעים ברכב, בעיקר בקיץ כאשר מזג האוויר חם. רצוי לדעת שלחץ האוויר באותם צמיגים לרכב משתנה עם עלית הטמפרטורות בערך ב-2-1 PSI (pounds per square inch) לכל תוספת מעלות בטמפרטורה של האוויר החיצוני.

כשמדובר בנושא צמיגים לרכב זכרו את המילים הבאות: איזון, רוטציה, חריצים.

  1. בידקו לחץ אוויר באופן קבוע. לחץ עודף הוא אמנם בעייתי אבל גם לחץ מתחת למומלץ גורם לחיכוך יתר עם הכביש. חיכוך זה מייצר חום שעלול לגרום לצמיג להתפוצץ.
  2. לחץ אוויר חייב להיות שווה בארבעת הצמיגים. לחץ אוויר שונה בכל צמיג גורם לחלוקת עומס בלתי תקינה שיכולה לגרום לבלאי גבוה ולכשל מיידי.
  3. בידקו איזון גלגלים בכל שנה או בכל 25,000 ק"מ. בדיקת איזון מחוייבת בכל פעם שמרגישים וויברציות תוך כדי נסיעה.
  4. בצעו רוטציה במיקום הגלגלים (ימין שמאל וקדימה אחורה). חילופין אלה יאריכו את חיי הצמיג ויפחיתו מהסכנה של כשל פתאומי בצמיג.
  5. בדקו את איכות הצמיג על ידי מראה עיניים ובעיקר חשוב לבחון את עומק החריצים בכל צמיג.
  6. בדקו לחץ אוויר בכל חודש או בכל פעם שטמפרטורת הסביבה עולה. זאת, על מנת למזער כשל פתאומי בצמיג.
  7. בדקו את איכות הצמיגים. אם מתגלה סדק או בליטה פנו מיד לפנצ'ר מאכער על מנת לקבל חוות דעת מקצועית. יתכן והצמיג התיישן והתייבש.
  8. משקל עודף במכונית יכול לגרום לכשל בצמיגים והתוצאה עלולה להוביל לפיצוץ באחד הצמיגים.
  9. בידקו היטב שכל זוג צמיגים הם של יצרן זהה.
  10. מומלץ לבדוק לחץ אוויר לפני שיוצאים לטיול משפחתי שכרוך בנסיעה ארוכה.

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *