עשרה דברים שלא ידעתם על האייפון שלכם

המומחים מעריכים – אייפון 5 זהה לאייפון 4s. סיבה טובה לגלות כמה דברים שלא ידעתם שהאייפון שלכם יודע לעשות.

מכשיר האייפון הקיים שלכם, שלפי הההדלפות וההערכות הצפויות אמור להשתנות רק במעט, יכול לעשות המון דברים שאפילו לא ידעתם על קיומם. הנה בעשרה דברים שלא ידעתם על האייפון שלכם:

1.      קיצורי מקלדת שלא ידעתם שקיימים:

במקלדת הייחודית של האייפון קיימים סימנים נוספים שמוסתרים מהתצוגה הראשית. את הסימנים הנסתרים נוכל להציג באמצעות לחיצה ארוכה על האות או הסימן.

לדוגמה:

   לחיצה ארוכה על "₪" תציג סימנים נוספים          לחיצה ארוכה על האות ג תציג לנו ג'

2.      הוספת אירוע חדש בלוח השנה בלחיצה אחת:

ניתן ליצור אירוע חדש באופן פשוט ומהיר בלוח השנה.

נלחץ לחיצה ארוכה על היום בחודש שבו אנו רוצים ליצור אירוע חדש ומיד יעלה חלון להוספת אירוע חדש:

3. גלילה לראש הדף בלחיצה אחת:

קורה לעיתים שאנו קוראים כתבה ארוכה בדף האינטרנט מגיעים לסוף ורוצים לחזור לחלקו העליון של הדף, אך אין לנו כוח לגלול את כל הדרך למעלה. פה באה לידיי ביטוי האפשרות לגלילה מהירה לראש הדף.

·את הגלילה נבצע בצורה פשוטה מאוד – נלחץ על השעון שבחלקו העליון של המסך לחיצה אחת ובכך נחזור בחזרה לראש הדף.

4. צילום מסך:

בעזרת מכשיר האייפון שלכם תוכלו לבצע צילום מסך בשתי לחיצות פשוטות – אפשרות זו של צילום המסך מאפשרת לנו לצלם את המסך בזמן אמת, אם מתוך דף אינטרנט או כל אפליקציה קיימת. צילום המסך יישמר כתמונה בתוך המכשיר אשר נוכל להציגה בכל עת.

·         בכדי לבצע צילום מסך נדרש ללחוץ על כפתור הבית בו-זמנית עם כפתור ההדלקה.

5.  ביטול תיקון אוטומטי:

כבר כמעט כולנו הגענו למצבים מביכים בגלל התיקון האוטומטי במקלדת של האייפון, חשוב לדעת שהתיקון האוטומטי הוא לא גזרה משמיים ואפשר לבטלו בקלות.

·         נכנס במכשיר אל "הגדרות" –> "כללי" –> "מקלדת" –> נבטל את "תיקון אוטומטי".

6. נעילת  – CAPS-LOCKכתיבה באותיות אנגליות גדולות באופן רציף:

לעיתים נצטרך להקליד משפטים באותיות גדולות באנגלית באמצעות האייפון שלנו אך כפי שכבר ראינו נצטרך לפני כל הקלדת אות ללחוץ על המקש ^ SHIFT  דבר אשר מקשה ומאט את עבודתנו עם אותיות גדולות. אך למזלנו קיימת אפשרות לבצע נעילה ל – CAPS-LOCK  כך שלא נצטרך כל פעם להקיש על המקש SHIFT

 בכדי להפעיל את מצב נעילת Caps-lock נלחץ פעמיים על המקש SHIFT  ובכך נכתוב באותיות גדולות ללא כל צורך בלחיצה חוזרת על מקש SHIFT.

7. הפעלה מהירה של מוסיקה:

האייפון ידוע כמכשיר בעל יכולת השמעה של מוזיקה באיכות גבוהה בממשק נוח איכותי ומסודר. מה שלרוב לא יודעים הוא שקיים קיצור דרך מהיר למעבר לשיר הבא, הפסקה, הפעלה, ושיר קודם.

את האפשרות הזו נוכל להציג באמצעות לחיצה פעמיים על כפתור הבית ולאחר מכן מעבר במשיכת האצבע במגע משמאל לימין על חלון האפליקציות שנפתח.

·         משיכת אצבע נוספת במגע משמאל לימין תציג את האפשרות להנמכה או הגברה של המוסיקה.

·         את מקשי הקיצור לנגן ניתן להציג גם ממסך הנעילה על ידי לחיצה פעמיים על כפתור הבית.

8.  מחשבון מדעי באייפון – ככה עושים את זה:

רוב המשתמשים מכירים את המחשבון הבסיסי שמגיע מובנה עם מכשיר האייפון שלנו אך לא כולנו יודעים שבפעולה אחת פשוטה ובסיסית הוא יכול להפוך תוך רגע למחשבון מדעי.

·         כל מה שעלינו לעשות בכדי לבצע את השינוי הוא להפוך את המסך ממאונך למאוזן.

         כך המחשבון נראה במצב הרגיל           וכך המחשבון יראה לאחר שנסובב את המסך לרוחב

9.      הצגת אפליקציות פעילות ברקע:

מכשיר האייפון ידוע כמכשיר בעל יכולת עבודה עם ריבוי משימות (Multi-Tasking). על כן רוב האפליקציות שנפעיל במכשיר יישארו פעילות ברקע ועלולות לגרום לאיטיות או צריכה מוגברת של סוללה. על כן כדאי מידי פעם לסגור את האפליקציות הפעילות ברקע.

·         בכדי לסגור את האפליקציות נלחץ פעמיים על כפתור הבית אשר יקפיץ מתחתית המסך את רשימת האפליקציות הפעילות ברקע. לחיצה ממושכת על אחד האייקונים יגרום להופעה של סימן "אין כניסה" אשר עליו נצטרך ללחוץ בכדי לסגור את האפליקציה.

10. הפעלת גלישה אלחוטית במצב טיסה

במצב טיסה כפי שרוב המשתמשים יודעים לא ניתן לבצע שיחות טלפון ולשלוח הודעות. אך מה נעשה אם נרצה להשתמש רק באפשרות של גלישה באינטרנט האלחוטי במכשיר במצב טיסה ?

בכדי להפעיל את הגלישה האלחוטית במצב טיסה  כל מה שנצטרך לעשות הוא להפעיל את     "מצב טיסה"  לאחר מכן נכנס אל "אינטרנט אלחוטי" נאפשר אותו ונוכל לבחור את הרשת האלחוטית אליה נרצה להתחבר. 

אודות

המידע באדיבות המומחים של חברת support online.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *