עשר טיפים לבחירת שואב אבק רובוטי

שואב אבק רובוטי הא רובוט עזר שנועד לשחרר אותנו ממטלת הבית המתישה של שאיבת אבק באמצעות שואב האבק המסורתי שהיה מאלץ אותנו (או את העוזרת) לעבור בכל חדרי הבית עם שואב האבק ולזהות את המקומות המאובקים או מלאי השיערות ולשאוב אותם.
 

התהליך המסורתי היה כרוך בהקדשת זמן רב לכך, מאמץ פיזי ורעש וסרבול לרוב. מאז שנכנסו שואבי האבק הרובוטיים לחיינו משימת שאיבת האבק המסורתית היא לא בלתי נמנעת.

אם גם אתם החלטתם לבצע את המעבר ולהשקיע בשואב אבק רובוטי – להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את השואב אבק הרובוטי המתאים לכם:

1.      חיי סוללה: פרמטר חשוב בבחירת שואב רובוטי הוא אורך חיי הסוללה. האם הבית שלכם גדול ויצטרך מכשיר עם אורך חיי סוללה רגיל או שאתם צריכים סוללה גדולה מהרגיל? בקבלת ההחלטה והערכת המחיר קחו בחשבון את המרכיב הזה. עמדת הטעינה נמכרת פעמים רבות בנפרד וייתכן ואתם לא צריכים אותה או לחילופין לא יכולים בלעדיה.

2.      התמצאות שואב האבק הרובוטי וה"גיאולוגיה" בביתכם: שואבי האבק הרובוטיים נבדלים ברמת הרגישות של הסנסורים שלהם וברמת ה"עבירות" שלהם. האם ביתכם מרובה במדרגות והרובוט צריך מערכת סנסורים מורכבת למניעת נפילות או שאתם במישור? האם הוא יצטרך לטפס על שטיחים? יכול להיות שאתם לא צריכים את הדגם הגי משוכלל אם תנאי השטח שלכם הם ישרים.

3.      שיטת האיסוף של השואב: כיום הרובוטים יכולים לאסוף את האבק בשיטה רנדומלית בה הם מכסים את כל הבית ללא יחס לרמת הלכלוך שלו או לפי זיהוי נקודת לכלוך שעליה הוא יתעכב- כדאי לבדוק אם לרובוט שאתם רוצים קיימת הפונקציה הזו.

4.      גודל מיכל האיסוף: גם כאן, בהתאם לצרכים- אם הבית שלכם גדול וצובר הרבה אבק שווה להשקיע ברובוט עם מיכל גדול יותר.

5.      תוספות: האם אתם באמת צריכים אותן? האם הן שוות את המחיר? כיום שואבי האבק הרובוטיים מציעים תוספות ושכלולים כגון: מתזמן אוטומטי, שלט רחוק, מתלה, מטען עצמאי.

6.      תחזוקה: רמת המורכבות לתפעול השואבים הרובוטיים משתנה בין מכשיר למכשיר – על אף הפשטות בתפעול יש לברר עם המוכר את תהליך הריקון ולבדוק האם יש חלקים שדורשים החלפה לעתים תכופות והאם יש הרבה "חלקים זזים" או שהמכשיר "בנוי לתלפיות".

7.      רעש: בקשו מהמוכר להדגים לכם את המכשיר בפעולה ובידקו אם המכשיר שקט מספיק עבורכם

8.      אחריות: בידקו מה נותנת האחריות, בררו את הזמן שלה ואל תקנו מכשיר בלי אחריות!

9.      השוו מחירים: נכון לכל מוצר וגם לשואב האבק הרובוטי: היסגרו על הדגם המתאים לכם ובידקו במספר אתרים וחנויות לפני שתקנו.

10 .לסיום: קחו בחשבון שלפני הפעלת השואב הרובוטי החדש שלכם, תצטרכו לעשות קצת עבודת שטח וניקיון בעצמכם-  נקו את הרצפה מעצמים קטנים, עיתונים ושאר דברים שיכולים לעמוד בדרכו ומי יתן שזו תהיה הפעם האחרונה שאתם תשאבו בעצמכם! תהנו משואב האבק הרובוטי!