עשרת הדברות לבחירת חברת שירותי תרגום

ישנן לא מעט חברות תרגום המציעות שירותי תרגום במגוון תחומים וענפים (למשל: שירותי תרגום משפטי, תרגום טכני, תרגום רפואי ועוד…). על מנת למצוא את החברה שתספק לך את השירות הטוב והמתאים ביותר לצרכיך איגדנו 10 טיפים חשובים שיסייעו לך לבחור חברת תרגום.

  1. זהה את המסמך שלך – הבן את התחום אליו משתייך המסמך אותו ברצונך לתרגם, האם תרגום מסמכים פשוט יכול להועיל כאן? או אולי תרגום רפואי מתאים יותר?…
  2. נסיון תרגומי רחב – וודא כי ספק שירותי התרגום איתו אתה עומד לעבוד הינו בעל נסיון מוכח, שאל אותו לגבי פרויקטים שביצע בעבר.
  3. נישה – וודא כי המסמך אותו אתה מעוניין לתרגם רלוונטי לנישה של חברת תרגום אשר מציעה לך שירותיה, או במקרה של מתרגם – יש לוודא כי הוא אכן מתאים לך ע"י בחינת הרקע המקצועי שלו (משפטן למשל יוכל להציע שירותי תרגום משפטי אך לא תמיד רפואי או נוטריוני…)
  4. ערוך סקר שוק בין נותני שירותי תרגום שונים ולמד על אופן התמחור, עמידה בלו"ז ועוד פרמטרים חשובים אחרים שיש להכיר, כגון:
  5. בחן את הספק – שלח קובץ קטן למתרגם שאותו הינך מעוניין לבדוק ובדוק את איכות התרגום והזמן שלקח לו לחזור אליך.
  6. שפת אם – הדגש כי על המתרגם המעורב בפרויקט שלך להיות דובר שפת אם של שפת היעד ושל שפת המקור.
  7. תרגום נוטריון – במידה והמסמכים שלך מיועדים לגוף רשמי כלשהו (ביטוח לאומי, מס הכנסה וכו') עליך להבטיח כי שירותי התרגום אותם תרכוש יכללו תרגום נוטריון, אחרת תאלץ לעבוד מול ספק שירותי תרגום נוטריוני נוסף על ספק התרגום הנוכחי שלך.
  8. טכנולוגיה – וודא כי המתרגם שלך עובד עם תוכנות תרגום מוכרות (ולא משתמש בתוכנות תרגום חינמיות שאינן מייצרות תוצר סביר). תוכנות התרגום אשר בשימוש בקרב מתרגמים מנוסים מאפשרות עקביות בתרגום, כך כאשר פרויקט תרגום מתמשך, ואף עובר ממתרגם אחד למשנהו – נשמרת שפה אחידה.
  9. כימיה בסיסית – תמיד חשוב לעבוד עם חברות ואנשים אשר להם ולך יש קשר אנושי נעים.
  10. זמינות – נסה לתפוס את המתרגם שלך מספר פעמים בעיתויים שונים, אם תמיד הצלחת או שתמיד חזרו אליך בפרק זמן סביר – סימן שיש לך עם מי לדבר…

אודות כותב המאמר

כל תרגום הינו משרד שירותי תרגום המציע שירותי תרגום בכל השפות ובמגוון עצום של תחומים. למשרד נסיון וותק של מעל 10 שנים בביצוע פרויקטים מורכבים עבור לקוחות בינוניים עד גדולים.

 


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *