מהם עשרת ליקויי בניה הנפוצים במסגרת בדק בית לדירה יד שנייה לפני רכישה

לאחר שהחלטתם לרכוש דירה יד שנייה מומלץ מאוד להזמין ביקורת ליקויי בניה אשר אותה יערוך מהנדס מומחה המתמחה בביקורת מבנים ואשר מועסק בחברת בדק בית.

לצורך המחשה של הצורך בהזמנת ביקורת זו להלן עשרת ליקויי בניה נפוצים המתגלים בבדק בית אשר לאחר קריאתם תוכלו להבין את חשיבותה אשר תמנע מכם הוצאות רבות ועוגמת נפש.

חריגות בניה:

במסגרת הביקורת,המהנדס יבדוק את תוכנית היתר הבניה והתאמתה למידות הדירה וזאת על מנת שלא תופתעו ותקבלו דרישות מהרשות המקומית בעניין זה.

יציבות המבנה:

ייבדק שלד המבנה וקונסטרוקציה והאם קיימות שקיעות,סדקים קונסטרוקטיביים אלכסוניים הן בקירות פנימיים וחיצוניים והן בתקרות, או סימנים אחרים המעידים על אי תקינות השלד.

איטום/רטיבות:

באמצעות מכשור משוכלל כגון מד רטיבות ומצלמה תרמית יאותרו נזילות או רטיבות בקירות,מתחת למרצפות ובקירות הבית.כמו כן ייבדק מצב האיטום בגג הדירה.

עבודות ריצוף:

בדיקה מקיפה של מצב הריצוף עצמו,תשתית הריצוף ומראה המרצפות.כמו כן תיבדק מישוריות הריצוף.במרפסות ייבדק האם קיים שיפוע על פי התקנים לסילוק מי הגשמים.

חיפויי קירות:

ציפוי קירות חוץ כגון: אבן,שיש,טיח,פסיפס וכן קירות פנים טיב העבודה ומישוריות.כמו כן יבדקו ציפויי קרמיקה בקירות חדרי רחצה ושירותים.

חשמל:

בדיקה ויזואלית של כל מערכת החשמל בדירה ובין היתר שקעי החשמל בדירה וכן לוח חשמל דירתי וקיומם של מפסקי פחת.

חלונות ודלתות:

ייבדקו כל חלונות ודלתות הדירה אופן הרכבתם,האם מידותיהם על פי התקן,האם אטומים כנדרש למים ורוח.

ארונות מטבח ושיש:

מצב ארונות המטבח מבחינת שלד הארון ייבדקו וכן מצב השיש האם מפולס והאם קיימים שברים בשיש.

כלים סניטרים:

בחדרי הרחצה,השירותים והמטבח ייבדקו האמבטיות,המקלחונים,האגניות,האסלות והכיורים.אופן הרכבת הכלים הסניטריים,פגמים,קילופים ועוד.

מרחב מוגן דירתי:

במרחב המוגן הדירתי המהנדס יבדוק את אטימות הדלת והחלון שהרי עניין זה חשוב ביותר במצבי חירום.כמו כן ייבדק עניין האוורור.קיומם של שקעי חשמל וטלויזיה.

סיכום:

בסיום הביקורת יערוך המהנדס דו"ח מפורט אשר בו יפורטו כל הליקויים שנמצאו בביקורת,אופן תיקון ליקויים אלו וכן הערכה משוערת לתיקון ליקויים אלו.

כך יוכלו הרוכשים הפוטנציאלים לדעת האם כדאי להם לרכוש את הדירה ומה הם עומדים לרכוש באמת ובכך להימנע מהפתעות לא צפויות.

אודות:

בדק בית פריזמה היא חברת בדק בית מן הידועות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. המהנדסים הם בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים וכן בניינים משותפים.

www.prizma-peles.com טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.

 


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *