עשר הדרכים לסובב את המציאות נגד עצמך בעת חיפוש עבודה

אז גם אתם מחפשים עבודה וגם לכם לא קל. הנה עשר טעויות נפוצות שגוזלות לשווא אנרגיה נפשית ומנמיכות את הסיכוי להתקבל לעבודה. האם גם אתם נופלים בחלק מהסעיפים? אם כן, המודעות היא תחילת הפיתרון. לפניכם עשר הדרכים לחשיבה שלילית. לגזור ולהישמר!

  1. הכללת יתר – "פיטרו אותי משני מקומות – סימן שאני כשלון בעבודה וזהו" במקום "למזלי קיבלתי הזדמנות ללמוד מה מתאים לי יותר ואיך להצליח".
  2. תיאור עצמי כללי ולא מתחייב – "אני יכולה לעשות עבודה משרדית" במקום "אני מעולה בתשומת לב לפרטים ולא מפספסת שום דבר".
  3. משקפיים שחוריםלזכור ש-"לא החזירו לי תשובה על הראיון מלפני שבוע" ולשכוח ש-"אתמול חזרו אלי לגבי הצעת עבודה אחרת".
  4. ראייה של שחור ולבן – "איזה פדיחה, שלחתי מכתב מלווה הכי גרוע בעולם" במקום "שלחתי מכתב מלווה שיש בו בעיות ואפשר לשפר לפעם הבאה".
  5. לקיחת אשמה גם כשלא צריך – "בטח אמרתי משהו גועלי במשימה הקבוצתית" במקום "מישהו בחר להיעלב ממני. אם יש מה ללמוד מזה אלמד, אבל אם אמצא שאין, זה בסדר גמור".
  6. השוואה מוטה ומיותרת לאחרים – "נראה לי שכל האחרים שהגיעו למרכז הערכה מה זה תותחים ובטוחים בעצמם" במקום "טוב, כולם מתוחים. אני אנסה ליהנות ולהצליח כמה שיותר".
  7. קריאת מחשבות – "המראיין הזה לא חייך כל הראיון, הוא בטוח חושב שאני מועמד גרוע" במקום "אולי מישהו הרגיז אותו הבוקר, אבל הוא בטח יהיה מספיק מקצועי בשביל לשים את זה בצד".
  8. פרשנות מוטעית – "יש לו חיוך סנובי כזה, הוא בטח מתנשא עלי ומחכה שאני אלך" במקום "הוא בנאדם נחמד וככה נראה החיוך שלו, אנחנו בסך הכל מנהלים כאן שיחה עניינית ואולי אפילו ידידותית".
  9. אין אונים – "אף אחד לא לוקח אותי כי לא מסתכלים עלי בלי ניסיון" במקום "תמיד מאתגר במיוחד למצוא את העבודה הראשונה, ולכן אני לומד כל הזמן איך להיות עוד יותר מקצועי בתהליך החיפושים".
  10. אמונה שהרגש הוא הסמכות הקובעת – "אם אני מרגיש פחד לקחת את העבודה הזו, זה סימן ברור שבאמת זה לא בשבילי" במקום "אני מרגיש את הפחד, אבל יחד עם זאת אני באמת רוצה את העבודה הזו ולכן אלך עליה למרות הפחד".

אנו מאחלים לכם הימנעות מעשר הטעויות המחשבתיות האלו ומציאת עבודה איכותית במהרה!

בכל מקרה, אנחנו כאן בשביל לעזור לכם.

בהצלחה!

אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי יובל שפיר, מנכ"ל i Decide – המרכז להכוונה מקצועית. המרכז עוסק ביעוץ קריירה ובסיוע למציאת עבודה בשיטות האפקטיביות והמתקדמות ביותר דרך ייעוץ אישי וסדנאות. פרטים באתר: www.idecide.co.il.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *