עשר עצות זהב לסוחר המתחיל באיביי

אז קראתם, וצפיתם ואתם יודעים את כל הצד התיאורטי של עניין המחסר באיביי והגיע הזמן להתחיל בפעילות האמיתית. אז מה צריך לעשות כדי להתחיל ולהצליח למכור ב ebay? האם מדובר בפעילות הדומה למסחר בשוק הכרמל או באמזון? קיבצנו בשבילכם את עשרת הטיפים החשובים ביותר על מנת ללמוד את התחום לאט לאט, בלי לעשות טעויות חמורות והכי חשוב – בלי לפגוע ברייטיינג שלכם ולהעיף אתכם הרבה אחורה עוד לפני שהייתה לכם הזדמנות להראות את כל מה שיש לכם להציע. במילים אחרות, למרות שלא מדובר בפיזיקה גרעינית, היכרות עם הבעיות הנפוצות תעזור לכם להימנע מהן בכל דרך. מוכנים? צאו לדרך.

1. תתחילו בקטן – ממה שיש בבית

אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים במכירה באיביי, זכרו את המשפט החכם שזבל של אדם אחד הוא אוצר של אדם אחר, אז לפני שתתחילו להשקיע כסף במוצרים, נסו להיפטר מדברים שנחים לכם בבית וצוברים אבק. ספרים שכבר קראתם, אוסף דיסקים שאתם לא צריכים, מתנות שקיבלתם ולא הייתם זקוקים להם ואפילו אוספי פקקים בקבוקים וכלי כתיבה – כל אלה יכולים להימכר באיביי במחירים לא רעים.

2. תהיו חכמים בתמחור שלכם

ואם בתמחור עסקנו, דאגו לעשות את סקר השוק הנכון לפני שאתם קובעים את המחיר ומתחילים למכור ב ebay. יש ליצור את המאזן החיובי בין מחיר שמביא לכם רווחים (לפחות 50% מעל המחיר הסיטונאי), וגם תחרותי כנגד מה שאתם רואים באיביי. אך אל תתפתו לתת מחירים נמוכים על מנת לקבל פידבק חיובי, משום שזה רק ייצור ציפיות לא ריאליות.

3. תנו תיאורים מושקעים למוצרים שלכם

למרות שתמונה שווה אלף מילים, גם למילים יש השפעה. עמודי תיאור באיביי יכולים לתפקד בתור עמודי אינטרנט קטנים, ולכן יש להשקיע גם במילים וגם בעיצוב מושך, להעניק את כל המידע המדויק על מנת להבטיח שכל קונה יידע בדיוק מה הוא מקבל מכם.

4. חישובי הוצאות משלוח כמפתח להצלחה

אנשים רבים מחפשים מוצרים אך ורק עם משלוח חינם. יחד עם זאת, רבים מעדיפים דווקא לשלם על משלוח ולקבל מספר מעקב על מנת להבטיח שהמוצר אכן יגיע אליהם. על מנת לדעת בדיוק כמה יעלה המשלוח, יש לשקול את המוצרים שלכם ולקבוע את מחיר המשלוח באופן מדויק וגם לציין מה יהיה סוג השילוח.

5. קנו קצת כדי לתת דחיפה לפידבק שלכם

דרך טובה להתחיל את המסחר באיביי זה באמצעות רכישה של כמה מוצרים. אם אתם משלמים מהר ונותנים פידבק חיובי והוגן – תקבלו פידבק חיובי כקונה, ובשלבים שבהם תתחילו למכור ב ebay זה יעבוד לטובתכם.

6. אל תסתבכו עם מוצרים בעלי סיכון גבוה

כאשר אתם מתחילים לתכנן איך למכור באיביי, עדיף שלא להסתבך עם מוצרים מורכבים שניתן לפרק לגורמים ולהחזיר ללא חלק כלשהו ולטעון ש"זה היה ככה", מוצרים יקרים ממותגים ידועים שעשויים להיות מזויפים, קוסמטיקה שעשויה להיות פגת תוקף, מוצרים חתומים על ידי ידוענים ללא אישור מקוריות וכו'. יש מספר דברים פשוטים למכור, ואין שום סיבה לסבך לעצמכם את החיים.

7. תמונות – הדרך שלכם להשיג קונים

על מנת להיות בטוחים שהמוצר שלכם יזכה לתשומת הלב הראויה, יש להראות אותם בצורה היפה והאסתטית ביותר, וזה אומר רק דבר אחד – תמונות רבותיי, תמונות! באמצעות צילומים איכותיים ומחמיאים תוכלו להביא לתנועה רבה ביותר בעמודי המוצרים ולקבל את הציונים הראשונים ולהתחיל להתרחב בפעילות שלכם.

8. מחיר קבוע או מכירה פומבית?

אחת הדילמות הגדולות – איך לקבוע מחיר? להחליט וזהו או לקבוע סכום מינימלי כלשהו? חשוב לראות את הנתונים לגבי החיפושים שאנשים עושים בסוגי המוצרים שלכם, ולפעול על פי כך. בנוסף, תמיד ניתן לנסות לעשות את הדברים בדרך שלכם ולראות מה ייצא, גם זו גישה לגיטימית.

9. השקיעו באריזה ובחוויית הקנייה

ככה פשוט – ככה גאוני. פתק תודה, אריזה בולטת במעטפה איכותית, דוגמיות, כל מה שצריך על מנת להבטיח פידבק חיובי וחזרה של לקוחות.

10. תגבשו מדיניות החזרים הוגנת

עניין בירוקרטי אך חשוב, משום שזה עשוי להבטיח שלא תצטרכו להחזיר כספים על מוצרים רק כדי להימנע מפידבק גרוע וגם תאפשר לשלוט יותר טוב על הליך המכירה שלכם.

נשמע מבלבל? בעזרת הדרכה ממוקדת תוכלו לדעת איך לפעול בדיוק בתחום שבחרתם ועל איך למכור באיביי במהירות ובהצלחה.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *