עשר הדיברות לעשיית רושם טוב (בראיונות עבודה ובכלל)

יצירת רושם טוב היא מטרה שמרבית בני האדם האינטליגנטיים מציבים לעצמם על בסיס יומיומי, במודע או שלא במודע, פשוט מהיותם יצורים חברתיים.
שני משפטים מאוד נפוצים ונכונים קיימים לגבי הרושם הראשוני, יש שאומרים שהרושם הראשון הוא גם הרושם האחרון ויש את אלה שטוענים כי הרושם הראשון נקבע בדקות הראשונות שאדם נפגש עם רעהו וכי ״אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני״. אם כן איך דואגים שההזדמנות החד פעמית הזו תהיה מוצלחת? ננסה לתת לך כלים בעשרת הדיברות הבאות, עשרת הדיברות ליצירת רושם ראשוני חיובי:

1. לא להשוויץ!
נכון. אתה מנסה להרשים את האדם שמולך אבל בוא נגלה לך, אם זה עוד לא ברור, הדרך הטובה ביותר להרשים מישהו היא לא להראות לו את זה… התרברבות או נסיונות מוגזמים לפאר את עצמך ישיגו את האפקט ההפוך בדיוק.

2. דייקנות
זה אולי כוללני אבל בני אדם מעריכים דיוק. קבעתם פגישה (דייט או ראיון עבודה, לא משנה) הגיעו בזמן, או אפילו 2-3 דקות קודם. בודדים האנשים שאוהבים שמאחרים להם.

3. דברו פחות, דברו בהגיון
הפגישה הראשונה, במיוחד אם מדובר בראיון עבודה, היא לא בהכרח ההזדמנות שלכם לקשקש ושטוח את כל תפיסת העולם עם ה׳קורבן׳ שמולכם. פגישה ראשונה, עדיף שתהיה מעודנת ומאוזנת ורצוי שתשאיר טעם של עוד.
שימו לב שאינכם היחידים שמדברים במהלכה. נשאלתם שאלות? השיבו עליהן ואל תתפזרו יותר מדיי. בקיצור, דברו פחות…

4. צניעות.
הדיבר הזה משלים את דיברות אחד ושניים. שוב מדובר בהכללה אך בני אדם נבונים תמיד יעדיפו צניעות על פני רברבנות. זיכרו זאת.

5. חיוך.
אין מילים לתאר את כוחו של חיוך. הדבר היחיד שכדאי לזכור בדיבר זה הוא לא לחייך יותר מדי על מנת לא לשחוק את הכוח הזה מומלץ לחייך רק במקומות הנחוצים והמקובלים.

6. היה מתעניין, לא מעניין.
נכון זה רלוונטי בעיקר לדייטים (וזה לא משנה אם אתה הזכר או הבחורה), כאשר אתה מביע עניין בצד שמולך אתה משדר חוסר אנוכיות ואיכפתיות וכמו כן אתה מאפשר לשותף לשיחה להתבטא והוא יעריך זאת.

7. ביטחון עצמי.
קשה להסביר כיצד לבצע זאת על גבי העמוד הזה, אבל המסר הוא ברור: שדר נינוחות וביטחון (ולא מתיחות ועצבנות)

8. עשו שיעורי בית.
הפעם רלוונטי יותר לראיונות עבודה אך לא בהכרח. אם אתם יודעים עם מי אתם הולכים להיפגש, בררו פרטים עליו לימדו קצת את המטאריה ותגיעו מוכנים עם שאלות/נושאי שיחה שניתן (או לחלופין לא כדאי) להעלות.

9. קשר עין.
צרו קשר עם האדם מולכם ואל תימנעו מקשר עין. קשר עין מעיד על הקשבה ומביע ומשדר אמון. חשוב ליצור קשר עין מספר פעמים במהלך המפגש.

10. קלישאה אבל… היו עצמכם.
בין אם אתם ישובים בראיון עבודה או בדייט אתם מנסים ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח כנראה. באם תעמידו פנים, רגע, ננסח זאת שוב, באם תעמידו פנים יתר על המידה לא תשרדו את מערכת היחסים הזו לאורך זמן ועלול להיווצר מפח נפש. אתם רוצים להשיג את העבודה הזו או הדייט הזה באשר מי שאתם ולא אחר. היו אמיתיים ותוכלו לזכות בו ביושר ואיחולינו שגם באושר ועושר.

בהצלחה,
״תן דיברות״


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *