דייל אוויר

עשר הדיברות לדיילי ודיילות אוויר

כולנו אוהבים לטוס לחו"ל וחולמים על מגוון חופשות ביעדים שונים, כך שלהיות דייל או להיות דיילת תמיד נראה מושך במידה רבה, למרות שמדובר על עבודה קשה לכל הדעות. הרבה צעירים וצעירות רוצים להשתלב במקצוע המאתגר והמהנה הזה וחושבים איך להיות דייל או דיילת אוויר – כמובן שלרוב מדובר על דייל אוויר אלעל או דיילת אוויר אלעל.

כל מי שרוצה להיות דייל או להיות דיילת צריך לעבור תהליך מיונים לדיילות לפני הקבלה לקורס ולעבודה בטיסות.  הטיפים הבאים רלבנטיים לכל מי שרוצה להיות דיילת או להיות דייל אוויר.

 

מיונים לדיילות – דברים שרצוי לעשות

לקראת המיונים ובמהלכם ישנם כמה דברים שעשויים לסייע להתקבל לקורס המיוחל ולהיות דיילת אוויר באלעל או דייל אוויר באלעל.

 

  1. להיות כנים ואמיתיים, דיברה/עצה זו  עשויה בהחלט להישמע כמו קלישאה אך למעשה זהו חלק מהותי במעבר של המיונים לדיילות, יותר מדי צעירות וצעירים שרצו כל כך להרשים את הבוחנים חשבו מראש מה להגיד ואיך להישמע מרשימים, אך בפועל רק אם תהיו אמיתיים וכנים, עם עצמכם ועם הצוות, תוכלו לדעת האם אתם מתאימים ובאמת להתקבל לקורס דיילות אוויר.
  2. להתכונן באנגלית, חלק משמעותי מעבודת דיילי אוויר הוא כמובן לדבר באנגלית, גם דיילות אלעל, לכן רצוי לתרגם את קורות החיים לאנגלית ולהתאמן על כך מראש ולשפר את יכולות האנגלית – מועמדים שלא יכולים לנהל שיחה באנגלית לא יעברו מיונים לדיילות.
  3. להקפיד על הופעה מכובדת ואלגנטית, אין מה לעשות, ההופעה החיצונית והייצוגית הן חשובות מאוד לגבי דייל אוויר או דיילת אוויר, רצוי להקפיד על הופעה אלגנטית ומכובדת ולא להגזים באיפור, לבוש מהודר או פרובקטיבי וכדומה.
  4. לחשוב על סיבה יצירתית לשאלת הבחירה במקצוע הדיילות, להגיד שלהיות דיילת זה החלום שלך זה בנאלי. רצוי לספק תשובה כנה כמובן, אך כזו שתהיה יצירתית ומיוחדת מספיק להרשים את הבוחנים.
  5. במהלך המיונים יש להקפיד על שיתוף פעולה עם יתר המשתתפים, לענות בקצרה ובאופן שוטף על שאלות.

 

איך להיות דיילת – דברים שרצוי לא לעשות

מבחינת דברים שרצוי לא לעשות במהלך מיונים לדיילות, בקורס עצמו או בשירות המקצועי כדיילת אלעל או דייל אוויר, ניתן למנות את הדברים הבאים.

  1. לא להתווכח עם הבוחנים במהלך מיונים לדיילות, זה מראה על קושי לקבל סמכות ויוביל לפסילה.
  2. לא להראות עודף ביטחון או התבלטות עודפת במהלך המיונים, חברות תעופה מעדיפות באופן כללי שחקני צוות ואנשים שימלאו אחר נהלים, ולא מנהיגים להוטים מדי.
  3. לעולם לא להרים את הקול או להיות לא אדיבים כלפי לקוח אמיתי או מדומה – מסיבות מובנות.
  4. במהלך המיונים אסור להתרגש מיחס בעייתי של הבוחנים או מסיטואציות מסוימות, הכל חלק מהתהליך והתפקיד מחייב קור רוח.
  5. לא לבוא לתפקיד דיילת אויר או דייל אוויר תוך מחשבה על טיולים ובילויים בלבד – מדובר על עבודה קשה ומלחיצה שמחייבת שירות מקצועי בכל עת – כמובן לצד האפשרות המהנה של לראות את העולם.

<<<לטיפים נוספים לדיילי אוויר>>>

אודות הכותב:

אורן ברזל, יועץ עסקי בהווה ודייל בדימוס

הטיפים וההמלצות הנ"ל מהווים המלצה בלבד והם חוות דעתו האישי של הכותב, לא מדובר על נתונים רשמיים או מחייבים כלפי חברת אל-על או כל גורם אחר.