עשרה תחומי עיסוק של עורך דין צבאי

חייל שעומד בפני משפט צבאי, צריך להכיר את היכולת שלו לפנות לעורך דין צבאי

עורך דין צבאי הוא עורך דין בעל תכונה ייחודית לעומת סוגים רבים אחרים של משפטנים בישראל כיום – משום שהעבירות שבהן הוא עוסק הן לא עבירות על חוקי המדינה בלבד, אלא על חוקי הצבא. אכן, עורך הדין הצבאי מייצג חיילים, בדרך כלל מול הפרקליטות הצבאית ובדינים צבאיים ועבירות צבאיות – ולשם כך נדרשת מקצועיות מיוחדת בדינים הללו, ויכולת גבוהה מאוד כעורך דין. כעת, נכיר בצורה מעט יותר נרחבת כמה ממשימותיו החשובות של עורך הדין הצבאי.

עשרה תחומי עיסוק עיקריים וחשובים של עורכי דין צבאיים

  • עבירות סמים – אולי העבירות הפליליות הנפוצות ביותר בקרב חיילי צה"ל, עבירות סמים הן סיטואציה לא פשוטה עבור חיילים – בעיקר בתפקידים רגישים ובתפקידי לוחמה. בכדי למנוע סיבוכים מיותרים, כדאי לפנות לשירות של עורך דין צבאי.
  • עבירות משמעת – דיני משמעת הם במרבית המקרים קטנים ולא משמעותיי, אך ישנם גם מקרים בהם עורכי דין צבאיים נדרשו עבור הליכים משמעותיים בסדרי גודל קטנים יחסית.
  • ייצוג מול ועדה רפואית – במידה וישנה אג'נדה כזו או אחרת לוועדה הרפואית – לצאת או להיכנס לתפקיד מסוים, להוריד פרופיל, להשתחרר או לחזור לשירות – לעתים יש צורך בעורך דין צבאי לפני ותוך כדי בכדי לעשות סדר.
  • ייצוג מול משרד הביטחון – משרד הביטחון הוא גוף לא פשוט, בעיקר כאשר אנחנו בצד הנפגע ועלינו לתבוע אותו. עורך דין צבאי יהיה הפתרון הסביר ביותר במצבים כאלה.
  • בקשות המתקה – עורך הדין הצבאי מטפל גם בענייני המתקה של עונשים מול קציני השיפוט הבכירים – בדרך כלל אלופי פיקוד. בקשות שכאלה צריכות להיות מנומקות ומוצדקות – אחרת מדובר בבזבוז של משאבים.
  • ייצוג מול ביה"ד לערעורים – גם אם הפסדתם בשימוע או במשפט ראשון, יש לכם זכות לערער. הערעור מגיע לביה"ד לערעורים מול 2 שופטים בדרך כלל, ובמצב הקריטי הזה אין ספק שיש צורך בעורך דין צבאי.
  • החזרה לדרגה – אם הורדתם בדרגה או ספגתם פגיעה דומה – הליכים של החזרת דרגה הם לא פשוטים, ויש צורך בייצוג ברמה הגבוהה ביותר.
  • הליכי השעיה, הדחה והחזרה – כשאתם עומדים בפני השעיה או אפילו הדחה מסיבה כזו או אחרת, אתם חייבים עורך דין צבאי שייגן על זכויותיכם ולא ישאיר מקום לטעויות.
  • חוות דעת משפטיות – קציני שיפוט יכולים לבקש חוות דעת משפטיות מעורכי דין צבאיים, וכך הם גם עושים במקרים רבים.
  • ועדות למעבר לשיפוט אזרחי – אם יש רצון לשפוט או לכלוא חייל בדין אזרחי, המערכת הצבאית לא מאפשרת זאת על פי רוב ולעתים גם מערימה קשיים – ובהחלט יתכן שכדאי לכם להימנע ממצב כזה.

עורך דין צבאי מקצועי יכול לסייע לכם מול מערכת אטומה מאין כמותה

המערכת הצבאית היא אחת המערכות הגדולות והאטומות איתן אנחנו צריכים להתמודד. בהחלט יתכן שעם ייצוג משפטי איכותי של עו"ד צבאי, הכל יראה הרבה פחות קשה ומפחיד.


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *